joi, martie 13, 2025
spot_img

Locomotivele lui Gruia Stoica se întorc acasă, după falimentul Grampet în Austria

După falimentul filialei Grampet în Austria, locomotivele omului de afaceri Gruia Stoica se întorc în România.

Necazurile pe piața austriacă au culminat în 2023. Spre deosebire de România, gestionarul infrastructurii feroviare din Austria nu acceptă datorii la tariful de utilizare a căii ferate.

Gruia Stoica a pierdut în Austria dreptul de a opera pe calea ferată pentru datorii de „doar” 800.000 de euro. „INV cu Grampet Cargo Austria (GCA) a fost anulat la sfârșitul lunii iulie. De asemenea, certificatul de siguranță al GCA nu mai este valabil. Principala sa activitate era transportul de zgură de la Moosbierbaum-Heiligeneich la Mistelbach, iar compania transporta, de asemenea, lemn deteriorat în mod ad-hoc”, a anunțat la vremea respectivă Schienen Control, autoritatea de reglementare austriacă. INV este contractul, autorizația acordată de austrieci unei companii pentru utilizarea infrastructurii de transport.

Necazurile nu sunt însă doar acestea, ci inclusiv falimentul GCA, deja pronunțat într-o decizie a unui tribunal vienez în decembrie 2023. Firma a început să aibă probleme majore după îndepărtarea lui Călin Grațian din conducerea executivă. Tribunalul vienez a convocat creditorii Grampet Group pentru a se înscrie la masa credală, așa cum am mai scris.

Locomotivele, la granița dintre Austria și Ungaria

Între timp, la granița dintre Austria și Ungaria, mai exact la Hegyeshalom, au început să aibă loc mișcări de locomotive. Mai exact, locomotivele electrice seria 1142 ale companiei deținute de Gruia Stoica revin în țară, cel mai probabil pentru casare, având în vedere incompatibilitatea lor cu rețeaua electrică românească.

Potrivit postării de pe Facebook a lui Kormos Bence, transportul este format din următoarele locomotive: 1142 656, 1142 630, 1142 663, 1142 696, 1142 646 și 1142 642. Este de așteptat ca în curând ele să ajungă la granița de vest a României, cel mai probabil la Curtici, pentru a fi tractate pe teritoriul României.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole