spot_img
vineri, iulie 1, 2022
spot_img

Parisul, mai generos cu feroviarii plecați la privat decât Bucureștiul: menține facilitățile de călătorie pe calea ferată

Ministrul francez al Transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari, va discuta cu sindicatele posibilitatea de a menține facilitățile de călătorie pe calea ferată și pentru feroviarii care pleacă de la stat la privat. În România, dacă pleci de la CFR Călători la Regio Călători, de exemplu, nu mai beneficiezi de transport gratuit.

Adrian Bărbulescu

facilitățile de călătorie pe calea ferată atenționare de călătorie în Franța greva feroviară din Franța greva feroviară în Franța Statutul personalului feroviar grevă la SNCF Statutul feroviarului în Franța

Ministrul Transporturilor de la Paris a declarat la finele săptămânii trecute că e de acord să discute gratuitățile și reducerile tarifare acordate de SNCF (operatorul feroviar național) către peste un milion de feroviari și către membrii familiilor acestora, în caz de transfer la concurență.

”În principiu, sunt de acord ca feroviarii să-și păstreze avantajele în natură”, a declarat Jean-Baptiste Djebbari. Totuși, ministrul delegat pentru Transporturi a precizat că va trebui să discute aria de aplicare a facilităților de călătorie, reducerile tarifare acordate de SNCF pentru peste un milion de lucrători feroviari și membrii famililor acestora. În momentul de față, salariații activi și pensionarii, soții/soțiile acestora, copiii lor în vârstă de până la 21 de ani sau studenți beneficiază de bilete de tren gratuite sau cu tarif redus, amintește presa franceză.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


În această săptămână încep discuțiile cu sindicatele feroviarilor francezi

magistrale feroviare din FranțaLegea Reformei feroviare din 2018, care reglementează deschiderea pieței franceze a transportului pe calea ferată către concurență, a definit garanțiile principale date salariaților în cazul transferului la un operator de transport feroviar (OTF) privat, dar a lăsat la latitudinea partenerilor sociali definirea garanțiilor complementare, cum ar fi facilitățile de călătorie. ”Vom iniția săptămâna viitoare (săptămâna în curs – n.red.) discuțiile cu sindicatele. Ideea este de a reglementa acest lucru înainte de a apărea concurența. Sunt de acord cu existența facilităților de călătorie pentru feroviari. Trebuie văzută aria lor de aplicare, în orice caz trebuie discutat. Este o chestiune de credibilitate, de acceptabilitate a sistemului”, a spus ministrul Transporturilor din Guvernul de la Paris (foto).

Un raport comandat de Executiv estimează la 105 milioane de euro pe an influența în cifra de afaceri a SNCF cauzată de facilitățile de călătorie acordate salariaților, pensionarilor și tuturor celor care au dreptul la acestea. ”Pentru un salariat activ și cei din familia sa, această pierdere este evaluată la 404 euro pe an. În comparație cu valoarea monetară a avantajelor în natură acordate salariaților de celelalte companii, nu este un nivel exorbitant”, a spus Jean-Baptiste Djebbari.

În România, feroviarii de la privat nu au drepturi egale cu cei de la stat

facilitățile de călătorie pe calea ferată incendii la locomotivele CFR Călători a fost concediat Iulică Măntescu Iulică Măntescu a fost concediat Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cumulul pensie-salariu acțiuni de protest la CFR negocierea CCM la CFR MarfăÎn România, ceea ce se pregătește acum în Franța, și anume deschiderea pieței feroviare către concurență, s-a petrecut acum 23 de ani, în 1998. După divizarea SNCFR a fost posibilă apariția operatorilor feroviari privați, atât de marfă, cât și de călători.

Numai că la noi nimeni nu s-a gândit vreodată să le acorde facilități de călătorie pe calea ferată și celor care au plecat de la stat la privat, ba dimpotrivă, așa cum vom vedea mai jos. ”Cei care au plecat de la CFR Călători și s-au angajat la operatori privați nu beneficiază de bilete gratuite decât dacă angajatorul lor face o convenție cu operatorul de stat și le plătește autorizațiile de călătorie. Inclusiv CFR SA, gestionarul infrastructurii, plătește la CFR Călători aceste autorizații”, a declarat pentru Club Feroviar președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu.

Aceasta este și principala cauză pentru care operatorii privați de călători lucrează în general cu pensionari de la CFR Călători. ”Dacă ai plecat de la societatea de stat, îți pierzi grupa de muncă, autorizația de călătorie, chiar și drepturile negociate prin contractul colectiv de muncă. Acolo se încheie alte contracte. În cel mai bun caz, îți păstrezi licența de mecanic de locomotivă”, a mai spus liderul sindical.

Florin Cîțu nu e împăcat nici cu facilitățile de călătorie pe calea ferată pentru ceferiștii de la stat

scandal în coaliția de guvernare florin citu beat la volan execuția bugetară la Ministerul Transporturilor călători lăsați să aștepte în câmp PNRR va fi aprobat

Nu numai că feroviarii de la privat nu vor primi călătorii gratuite cu operatorul național, ba premierul Florin Cîțu le-a pus gând rău și facilităților de care beneficiază angajații companiilor de stat din domeniul feroviar.

Pe 10 august, prim-ministrul a spus că angajații Ministerului Transporturilor, ai unor companii din subordine, dar și familiile acestora, circulă gratuit pe calea ferată, ceea ce nu i se pare normal. Întrebat în mod repetat de jurnaliști dacă Ministerul Transporturilor va primi la rectificarea bugetară mai mulți bani decât cei 300 milioane de lei vehiculați inițial, Cîțu a trecut la ofensivă sugerând  – fără a spune concret – că la minister e risipă, cum ar fi transportul gratuit acordat familiilor unor angajați. Cîțu a aflat și el de gratuități, ca orice român senin, de bună credință. ”Eu nu știam că la Ministerul Transporturilor angajaților familiilor acestora și subordonate (neclaritățile îi aparțin – n.red.) circulă gratuit, nu mi se pare normal”, a spus el.

Ultimele Articole