joi, aprilie 17, 2025

O fabrică de vagoane din România se închide. Ce se va întâmpla cu angajații

Fabrica de vagoane Arad, deținută de compania americană Greenbrier, acționarul majoritar al Astra Rail Industries (a nu se confunda cu ASTRA Vagoane Călători), se va închide.

”Din cauza provocărilor dificile și accelerate de pe piața locală, compania Greenbrier România intenționează să își înceteze operațiunile de producție, desfășurate la fabrica din Arad. Această decizie a fost influențată de mai mulți factori, printre care presiunile tot mai puternice de la nivelul industriei de profil, costurile operaționale în creștere prin comparație cu celelalte fabrici, dar și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban”, se arată într-un comunicat dat publicității de companie, citat de Wall-Street.ro.

Potrivit sursei, Greenbrier România va continua să își consolideze operațiunile de producție la fabricile din Caracal și Drobeta Turnu Severin. ”Această realiniere strategică întărește angajamentul pe termen lung al Greenbrier față de linia de producție de vagoane din România. Compania intenționează să continue să investească în aceste unități de lucru pentru a sprijini dezvoltarea acestora pe termen lung. Comenzile existente vor fi onorate din aceste locații, iar strategiile de achiziții și logistică vor fi ajustate în funcție de necesități”, au mai spus reprezentanții companiei.



Salariații vor fi concediați

Greenbrier spune că va oferi sprijin angajaților după închiderea producției, dar nu confirmă că aceștia vor fi angajați în celelalte fabrici din România. În total, la nivel de grup Astra Rail Industries are 2.200 de angajați, dintre care 800 la Arad.

”Greenbrier apreciază profund istoria îndelugată a producției de vagoane din Arad și dedicarea forței de muncă. Compania este implicată 100% în acest proces și va coopera îndeaproape cu sindicatele și comunitatea locală pentru a oferi sprijin angajaților afectați, pe parcursul acestui proces de tranziție. Se vor depune toate eforturile pentru asistența colegilor afectați, atât prin suport de consiliere profesională, cât și prin onorarea contribuțiilor pentru toți colegii a căror muncă a fost esențială de-a lungul anilor”, au mai spus reprezentanții Greenbrier.

Cele trei fabrici din România ale Greenbrier au fost deținute anterior de controversatul om de afaceri Cristian Burci, care le adusese în faliment, așa cum am mai scris.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole