vineri, aprilie 18, 2025

Extinderea stației San Sebastian Norte va fi finalizată în 2026

Spania continuă modernizarea și extinderea stației San Sebastian Norte (Atotxa), care va fi prima din Țara Bascilor care va permite sosirea trenurilor de mare viteză, prevăzută pentru 2030, după cum a anunțat ministrul Transporturilor și Mobilității Durabile, Óscar Puente.

Lucrările au un buget de 93 de milioane de euro, finanțate de guvernul spaniol, și sunt încredințate guvernului basc, care le realizează prin intermediul Euskal Trenbide Sarea (ETS), administratorul infrastructurii feroviare din Țara Bascilor.
Óscar Puente și ministrul Mobilității Durabile al guvernului basc, Susana García Chueca, au efectuat o vizită de lucru la șantier și ambii oficiali au subliniat importanța colaborării dintre guvernul spaniol și cel basc pentru realizarea lucrărilor, care avansează într-un ritm bun și se preconizează că vor fi finalizate în 2026.
La eveniment au mai participat primarul orașului San Sebastián, Eneko Goia, secretarul de stat pentru Transporturi și Mobilitate Durabilă, Jose Antonio Santano, delegatul guvernului în Euskadi, Marisol Garmendia, și ministrul adjunct pentru Infrastructură și Mobilitate Durabilă al guvernului basc, Miguel Angel Páez.
„Sperăm să vedem noul Atotxa în toată splendoarea și capacitatea sa operațională anul viitor, când ne vom putea bucura de concepția sa modernă și respectuoasă și de designul său exterior istoric, datorită colaborării și înțelegerii dintre toate instituțiile implicate. În special, compania publică bască Euskal Trenbide Sarea și compania de stat Adif”, a declarat Óscar Puente în timpul vizitei. El a adăugat, de asemenea, că complexitatea tehnică a lucrărilor este realizată, menținând în același timp serviciile feroviare regulate, cu 60 de trenuri convenționale zilnice de navetiști, medie și lungă distanță pe zi.
În configurația sa finală, stația San Sebastian Norte va avea șase linii și cinci peroane. Liniile de mare viteză și de lungă distanță cu ecartament normal vor avea trei peroane centrale de 410 m lungime, care vor putea găzdui trenuri cu două compuneri. Trenurile locale vor avea două căi laterale, care sunt prevăzute cu ecartament mixt (a treia șină) pentru a face compatibilă circulația trenurilor cu ecartament standard și convențional.
Gara face parte din proiectul feroviar de mare viteză Y Basque, care va permite trenurilor să ajungă în Bilbao și Vitoria-Gasteiz, pentru care guvernul spaniol a investit 4,9 miliarde de euro și „bugetul poate crește la 9 miliarde de euro. Acest 2025 înseamnă să putem însoți întreaga societate bască la începutul sfârșitului mult așteptat al Țării Bascilor Y și al stațiilor sale emblematice. Anul acesta vom trăi ultimul mare impuls pentru a termina ramurile sale, deoarece vom finaliza aproape toată platforma sa feroviară”, a declarat ministrul Óscar Puente.
În plus, Adif lucrează deja la construirea noii linii de mare viteză între Burgos și Vitoria-Gasteiz, pentru a reduce semnificativ timpii de călătorie pe conexiunile dintre Euskadi și La Meseta. Procedurile finale sunt deja în curs de finalizare pentru a licita lucrările pentru conexiunea de mare viteză între Pancorbo și Ameyugo, pe linia Burgos – Vitoria. Valoarea estimată a licitației este de 400 de milioane de euro.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole