luni, aprilie 29, 2024
spot_img

Extinderea căii ferate cu ecartament larg din Portul Galați a fost finalizată

În Portul Galați a avut loc vineri recepția lucrărilor ce au vizat extinderea căii ferate cu ecartament larg din Dana 47 până în Dana 53.

Proiectul a fost derulat de Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galați, în parteneriat cu Zona Liberă Galați și Port Bazinul Nou.

În valoare de aproape 9,15 milioane de lei, proiectul a fost finanțat din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) al Uniunii Europene și va contribui, printre altele, la consolidarea ”coridoarelor solidarității” ce permit creșterea volumului exporturilor de mărfuri, în special cereale din Ucraina, dar și la atragerea de noi investiții. Lucrările din Port Bazinul Nou și Zona Liberă Galați vin în completarea investițiilor care s-au făcut în cursul anului trecut pentru modernizarea liniei cu ecartament larg, de tip rusesc, de la Giurgiulești în Portul Docuri.

Licitația pentru execuția lucrărilor a fost adjudecată de societatea de construcții Tancrad, iar în septembrie 2023 a fost semnat contractul aferent acestor lucrări, amintește Viața Liberă.

”Extinderea căii ferate cu ecartament larg din Portul Galaţi şi din Zona Liberă Galaţi va contribui la realizarea unor economii de timp în transportul de mărfuri, prin creşterea capacităţii de operare pe calea ferată şi reducerea timpului de transbordare”, declara la acel moment directorul general al APDM Galați, Marcela Daniela Costea. De asemenea, proiectul va face Zona Liberă mai atractivă pentru dezvoltarea unor afaceri.

CITEȘTE și Mintea CFR SA cea de pe urmă, partea a 2-a. A dat la casat două linii la Galați, iar acum le vrea înapoi



Noile linii, utilizate pentru produse siderurgice, îngrășăminte, cereale, fier vechi și containere

Lungimea noii linii de cale ferată cu ecartament larg, de tip industrial, dintre Dana 47 până în Dana 53, este de 641 de metri (din care 346 de metri cale ferată în zona administrată de APDM Galați, iar 295 de metri de cale ferată în Zona Liberă Galați) și va fi utilizată pentru încărcarea și descărcarea de produse siderurgice, îngrășăminte, cereale, fier vechi și containere ce vor sosi sau se vor îndruma dinspre/spre Moldova și Ucraina.

Galațiul este singurul port de-a lungul coridorului Rin-Dunăre în cadrul căruia sunt conectate două tipuri de ecartament (1520 mm și 1435 mm), ceea ce l-a transformat într-un obiectiv de importanță majoră pentru fluxurile de marfă provenite din zona de conflict.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole