spot_img
joi, ianuarie 20, 2022
spot_img

Exproprierile pentru Podul Grădiștea, pe agenda ședinței de Guvern de miercuri

Pe agenda ședinței de Guvern de miercuri, 17 martie 2021, se află un proiect privind exproprierile pentru Podul Grădiștea de pe linia București-Giurgiu. Un alt proiect vizează exproprieri tot pentru calea ferată, pe tronsoane de pe Coridorul IV din Transilvania.

Adrian Bărbulescu

exproprierile pentru Podul Grădiștea exproprierile pe linia București-Giurgiu consultanța pentru Podul Grădiștea contractul pentru Podul Grădiștea refacerea Podului Grădiștea reconstrucția Podului Grădiștea contractul pentru podul Grădiștea covid în microbuze evaluarea ofertei pentru Podul Grădiștea Podul Grădiştea construcție lângă calea ferată licitația pentru podul Grădiștea licitația pentru podul de la Grădiștea cale ferată Bucureşti-Giurgiu licitația pentru podul de la Grădiștea licitația pentru podul Grădiștea

Proiect de Hotărâre privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional <Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră>. Lotul 1: <Redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana> pe raza localităților Comana, din județul Giurgiu și Vidra, din județul Ilfov”, se arată la punctul 8 al agendei ședinței de azi a Executivului, dată publicității de Palatul Victoria.

Exproprierile pentru Podul Grădiștea vor costa 68.000 de euro

Este vorba de proiectul pentru reconstrucția podului de la Grădiștea de peste râul Argeș, prăbușit în august 2005. Este necesară în total suma de 332.042 de lei (echivalentul a aproximartiv 68.000 de euro) pentru un număr de 49 imobile, în suprafaţă totală de 96.493 mp de teren. În afară de câteva persoane fizice și o firmă (Eco Star SRL), cele mai multe suprafețe de teren ce urmează a fi expropriate sunt în proprietatea comunelor Comana (județul Giurgiu) și Vidra (județul Ilfov).

Starea tehnică a liniei este precară, din cauza subfinanţării lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ. Viteza maximă permisă de geometria actuală a traseului pentru trenurile de călători/marfă este de 100/60km/h pe tronsonul Jilava – Giurgiu Nord. Localităţile de pe traseul liniei 902 nu au în prezent o conexiune feroviară directă către Bucureşti. Timpii de parcurs, pe ruta Giurgiu – Bucureşti, sunt mult crescuţi din cauza rutei ocolitoare prin Videle.

Trenurile rapide dintre Bucureşti şi frontiera româno – bulgară care treceau prin Giurgiu Nord au fost deviate prin staţia CF Videle, crescând astfel considerabil timpul parcurs de trenuri până la frontiera cu Bulgaria. Astfel, transportul de mărfuri a pierdut clienţi importanţi şi categorii de materiale transportate în mod tradiţional pe calea ferată, iar criza economică din ultimii ani a adus şi mai multe scăderi. Întârzierile trenurilor de marfă, durata lungă şi incertă a transportului şi costurile ridicate au dus la scăderi masive ale volumului de mărfuri transportate pe calea ferată.



Lucrările vor fi executate de Porr Construct

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a scos la licitație pe 7 ianuarie 2021 supervizarea și consultanța pentru Podul Grădiștea de pe linia București-Giurgiu, la care lucrările vor începe în cursul acestui an, la 16 ani de la prăbușirea lui.

Contractul de lucrări propriu-zise a fost semnat pe 4 decembrie 2020 cu austriecii de la Porr Construct. Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

Vor fi reconstruite următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m;

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Eșalonarea investiții se va face relativ egal pe parcursul a doi ani de zile, cât este preconizat să dureze lucrarea. Lungimea traseului este de 12,02 km.



Exproprieri pentru calea ferată și în vestul țării

Un alt proiect de Hotărâre aflat pe masa Guvernului vizează ”declanşarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional <Reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614 – Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada – Simeria> pe raza localităților Zam, Burjuc, Vețel, Deva și Simeria, din judeţul Hunedoara.

În acest caz este vorba de necesitatea dobândirii prin expropriere a unor suprafeţe suplimentare de 48.064 mp teren, 1.678 mp construcţii şi 384 mp împrejmuiri. Sunt 184 imobile situate pe raza unităților administrativ teritoriale Zam, Burjuc, Vețel, Deva și Simeria din judeţul Hunedoara, sumele estimate aferente despăgubirilor fiind de 967.185 de lei. Operațiunea nu va fi tocmai simplă, având în vedere faptul că în dreptul mai multor terenuri, în afara celor deținute de persoane fizice sau companii, figurează mențiunea ”proprietar neidentificat”.

Ultimele Articole