spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

Exproprierile pentru calea ferată Caransebeș-Arad, aprobate la Palatul Victoria

Exproprierile pentru calea ferată Caransebeș-Arad au fost aprobate în ședința de Guvern care a avut loc joi la Palatul Victoria.

Pe ordinea de zi figurează proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, situate pe amplasamentul lucrării care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara –Arad”, aflate pe raza unităţilor administrativ – teritoriale: Caransebeş, Păltiniş, Constantin Daicoviciu şi Sacu, judeţul Caraş-Severin; Găvojdia, Lugoj, Coşteiu, Belinţ, Topolovăţu Mare, Recaş, Remetea Mare, Ghiroda, Timişoara, Dudeştii Noi, Sânandrei şi Orţlşoara, judeţul Timiş; Vinga, Şagu, Arad şi Vladimirescu, judeţul Arad.



Exproprierile pentru calea ferată Caransebeș-Arad vor costa opt milioane de euro

Prin proiectul de act normativ se aprobă amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional și declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad”. Expropriator este Statul Român, reprezentat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.

În total, valoarea exproprierilor este de 39.063 mii de lei (echivalentul a aproximativ opt milioane de euro) și se va aloca din prevederile bugetare aprobate pe anul 2022 Ministerului Transporturilor și Infrastructurii la capitolul 84.01 ”Transporturi”, titlul 60 ”Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR”.

Lucrările propriu-zise de modernizare a căii ferate vor fi executate de o asociere condusă de italienii de la Webuild, succesoarea Astaldi și a Salini Impregilio.

Ultimele Articole