Încep exproprierile pe linia București-Giurgiu, pentru podul de la Grădiștea de pe secția 103

11 februarie 2021

Guvernul pregătește exproprierile pe linia București-Giurgiu, pentru reconstrucția podului de la Grădiștea de peste râul Argeș, prăbușit în august 2005. Sunt vizate terenuri în suprafață totală de aproape 10 hectare, majoritatea aparținând comunelor Vidra și Comana. Lucrările propriu-zise de reconstrucție a podurilor ar trebui să înceapă în acest an.

Adrian Bărbulescu

exproprierile pe linia București-Giurgiu consultanța pentru Podul Grădiștea contractul pentru Podul Grădiștea refacerea Podului Grădiștea reconstrucția Podului Grădiștea contractul pentru podul Grădiștea covid în microbuze evaluarea ofertei pentru Podul Grădiștea Podul Grădiştea construcție lângă calea ferată licitația pentru podul Grădiștea licitația pentru podul de la Grădiștea cale ferată Bucureşti-Giurgiu licitația pentru podul de la Grădiștea licitația pentru podul Grădiștea

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus în dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”. Lotul 1: „Redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana” pe raza localităților Comana, din județul Giurgiu și Vidra, din județul Ilfov.

9,6 hectare de teren, vizate de exproprierile pe linia București-Giurgiu

Prin acest act normativ, se propun aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes naţional  și aprobarea declanșării procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, reprezentând teren, care constituie coridorul de expropriere al lucrării.

Este necesară în total suma de 332.042 de lei, pentru un număr de 49 imobile, în suprafaţă totală de 96.493 mp de teren. În afară de câteva persoane fizice și o firmă (Eco Star SRL), cele mai multe suprafețe de teren ce urmează a fi expropriate sunt în proprietatea comunelor Comana (județul Giurgiu) și Vidra (județul Ilfov).

Suma aferentă despăgubirilor a rezultat din Raportul de evaluare nr. 11/88/29.01.2021 și Raportul de evaluare nr. 11/89/29.01.2021,  întocmite de către evaluatorul autorizat ANEVAR Stratu Dana Iuliana având legitimația nr. 18010.

Linia ferată, în stare de degradare

Starea tehnică a liniei este precară, din cauza subfinanţării lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

Viteza maximă permisă de geometria actuală a traseului pentru trenurile de călători/marfă este de 100/60km/h pe tronsonul Jilava – Giurgiu Nord. Localităţile de pe linia 103 nu au în prezent o conexiune feroviară directă către Bucureşti. Timpii de parcurs, pe ruta Giurgiu – Bucureşti, sunt mult crescuţi din cauza rutei ocolitoare prin Videle.

Trenurile rapide dintre Bucureşti şi frontiera româno – bulgară care treceau prin Giurgiu Nord au fost deviate prin staţia CF Videle, crescând astfel considerabil timpul parcurs de trenuri până la frontiera cu Bulgaria. Astfel, transportul de mărfuri a pierdut clienţi importanţi şi categorii de materiale transportate în mod tradiţional pe calea ferată, iar criza economică din ultimii ani a adus şi mai multe scăderi. Întârzierile trenurilor de marfă, durata lungă şi incertă a transportului şi costurile ridicate au dus la scăderi masive ale volumului de mărfuri transportate pe calea ferată.

Planurile privind exproprierile pe linia București-Giurgiu au fost deja avuizate

Planurile conținând amplasamentul lucrării și coridorul de expropriere au fost avizate de către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Giurgiu pentru comuna Comana și Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Ilfov pentru comuna Vidra.

În acest sens, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, are aprobarea Adunării Generale a Acţionarilor prin Hotărârea nr. 49 din 22.12. 2020.

Conferinţa de Infrastructură 2021

Anul European al căilor ferate valorifică potențialul transportului feroviar

Organizată de data aceasta în format online, Conferința de Infrastructură 2021 va continua tradiția evenimentelor trecute, de a aduna la același prezidiu atât administratori de infrastructură feroviară, cât și companii care execută construcția sau modernizarea infrastructurii feroviare.

Aceștia vor analiza și prezenta proiectele finalizate până acum, pe cele în derulare, dar și pe cele ce urmează să fie licitate sau pentru care se vor semna noi contracte de finanțare.

ÎNREGISTRARE

Contractul de supervizare a lucrărilor, scos la licitație

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a scos la licitație pe 7 ianuarie 2021 supervizarea și consultanța pentru Podul Grădiștea de pe linia București-Giurgiu, la care lucrările vor începe în cursul acestui an, la 16 ani de la prăbușirea lui.

Contractul de lucrări propriu-zise a fost semnat pe 4 decembrie 2020 cu austriecii de la Porr Construct. Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

Vor fi reconstruite următoarele poduri de cale ferată:

– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m;

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m;

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Eșalonarea investiții se va face relativ egal pe parcursul a doi ani de zile, cât este preconizat să dureze lucrarea. Lungimea traseului este de 12,02 km.