EXCLUSIV. Mersul trenurilor spre Aeroportul Otopeni

4 decembrie 2020

Club Feroviar a intrat în posesia unui document de lucru despre mersul trenurilor spre Aeroportul Otopeni, care vor începe să circule din 12 decembrie. Pe zi vor exista 31 de perechi de trenuri cu plecare din Gara de Nord spre Aeroportul Henri Coandă, primul la ora 2.30, ultimul la 22.30. Jumătate vor fi ale CFR Călători. Actuala impărțire nemulțumește sindicatele. Ele susțin că erau suficiente două automotoare Desiro ale CFR Călători să acopere serviciul.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Pmersul trenurilor spre Aeroportul Otopeniotrivit reprezentanților sindicali, orarul trenurilor este bătut în cuie, discuțiile fiind purtate în jurul sloturilor orare de plecare/sosire. Primul tren va pleca din Gara de Nord la 2.30, iar de la Otopeni spre București la ora 3.11. Ulimul tren va pleca la 22.30 iar de la aeroport spre București la ora 23.11.

Orele de plecare de la București vor fi 2.30, 3.10, 3.50, 4.30, 5.10, 5.50, 6.30, 7.10, 7.50, 8.35, 9.10, 9.50, 10.30, 11.10, 11.50, 12.30, 13.10, 13.50, 14.30, 15.10, 15.50, 16.30, 17.10, 17.50, 18,30, 19.10, 19.50, 20.30, 21.10, 21.50, 22.30.

La întoarcere orele vor fi: 3.11, 3.51, 4,31, 5,11, 5,51, 6,31, 7.11, 7,51, 8,31, 9.11, 9,51, 10,31, 11.11, 11.51, 12.31, 13.11, 13,51, 14.31, 15.11, 15,51, 16.31, 17.11, 17.51, 18.31, 19.11, 19.51, 20.31, 21.11, 21.51, 22.31 și 23.11.

Primul tren al zilei ar urma să fie cel al TFC Cluj, urmat de două trenuri ale CFR Călători și ultimul plecat al Regio Brașov.

Există discuții privind introducerea a cinci perechi de trenuri de noapte, dar asta dacă vor fi avioane pentru toate orele. 

Sindicatele, nemulțumite de mersul trenurilor spre Aeroportul Otopeni

În total, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari a socotit că sunt 15 perechi de trenuri ale CFR Călători cu două automotoare, 11 perechi ale Regio cu un automotor și cinci perechi ale TFC, tot cu un automotor.

Potrivit lui Rodrigo Maxim, lider sindical FSTF, împărțirea trenurilor între cei trei operatori TFC și Regio este injustă. Cele două firme private „primesc să opereze trenurile cele mai bune”, anume cele de dimineață și cele de la schimburile de trenuri de călători.

Ținând cont și de cota de piață a CFR Călători ,,se puteau asigura cele 31 perechi de trenuri de călători, ceea ce ar fi optim și din punct de vedere al utilizării compensației primite de la bugetul de stat , dar și a faptului că se folosesc doar 2 automotoare în loc de 4 automotoare”.

Maxim atrage atenția că operatorii privați au trenuri vechi de 40 de ani și spune că, dacă ei doresc ,, să opereze/deservească în jurul Bucureștiului , ar trebui să opereze trenuri de călători și pe rute precum București-Fundulea și București-Buftea pe care CFR Călători operează/deservește trenuri de călători, în plus față de cele de pe conexiunea feroviară Gară de Nord Gr. A – Aeroport Henri Coandă din Otopeni”.

Citește și istoria zbuciumată în jurul deservicii liniei de către TFC Cluj.