spot_img
vineri, ianuarie 28, 2022
spot_img

EVR Cargo va testa Coridorul Nord-Sud in septembrie

Operatorul național de transport feroviar de marfă din Estonia, EVR Cargo, speră să se alăture Coridorului de Transport Nord-Sud, cel care face legătura între Marea Baltică și Golful Persic. Prin urmare, EVR Cargo intenționează să opereze în luna septembrie un prim tren pe această rută.

”Avem deja acordurile stabilite, astfel că ne-am dori să lansăm primul tren de marfă în septembrie”, a precizat Raul Toomsalu, președintele executiv al EVR Cargo. Toomsalu a mai adăugat că au fost făcute pregătirile necesare însă, din cauza concurenței acerbe, nu poate oferi mai multe detalii.

Acestea vor fi cunoscute doar atunci când va fi stabilită ruta exactă de transport.

”Căile Ferate Estoniene se vor alătura Coridorului Nord-Sud fapt ce va facilita tranzitul mărfurilor dinspre nordul Europei și Scandinavia via portul Paldiski (situat în partea de nord-vest a Estoniei, la Marea Baltică) tranzitând apoi Rusia și Azerbadjan și, de aici, mai departe către Iran și alte state din Golful Persic”, declara pentru Interfax, în noiembrie anul trecut, Igbal Huseynov, directorul adjunct al Căilor Ferate Azere.

Avantajul principal al Coridorului de Transport Nord-Sud, în comparație cu alte rute de transport, îl constituie faptul că va reduce în mod substanțial costurile din punct de vedere al timpului de tranzit și al costurilor de operare. În timp ce transportul mărfurilor dinspre Golful Persic către Helsinki (Finlanda) prin Canalul Suez și Marea Mediterană durează între 40 și 60 de zile, utilizând Coridorul Nord-Sud acesta ar dura doar 20-25 de zile.

Pentru a dezvolta Coridorul, Azerbaidjan, Iran și Rusia au încheiat, în 2005, un acord privind construirea a 375 kilometri de căi ferate pe teritoriul iranian, precum și pe teritoriul azer până la granița cu Iran. Costul proiectului a fost de 200 de milioane de euro.

Ultimele Articole