Eurostar ia în considerare suspendarea serviciilor sale în Țările de Jos anul viitor din cauza „creșterii problemelor de fiabilitate, a restricțiilor de capacitate și a întârzierilor frustrante pentru pasageri”, a declarat directorul general al Eurostar, Gwendoline Cazenave, într-un articol de opinie din Financieele Dagblad, citat de NL Times. CEO-ul menționează în mod specific limitele de viteză pe linia de mare viteză și incertitudinile legate de renovarea Gării Centrale din Amsterdam.
ProRail a trebuit să limiteze viteza pe mai multe porțiuni ale liniei de mare viteză din cauza îngrijorărilor legate de infrastructură. Potrivit lui Cazenave, acest lucru a dus la „întârzieri frecvente, timpi de călătorie mai lungi și pasageri nemulțumiți”.
Renovarea Gării Centrale din Amsterdam este o altă problemă majoră. Ca urmare, Eurostar a trebuit să închidă temporar ruta Amsterdam-Londra, forțând pasagerii să schimbe trenul la Bruxelles. CEO-ul a declarat că încă nu este clar când va putea fi reluată conexiunea.
„Eurostar a pregătit totul pentru a circula din nou între Amsterdam și capitala britanică la începutul anului 2025, conform planului. Cu toate acestea, suntem îngrijorați de lipsa garanțiilor și a acordurilor obligatorii privind disponibilitatea părților esențiale ale infrastructurii necesare pentru repornirea conexiunii.” Ea a adăugat că, în această vară, Eurostar a fost informată că lucrările de renovare vor limita disponibilitatea platformelor începând cu primăvara anului 2025, oferind Eurostar acces la platforme care au jumătate din lungimea necesară. „Până în prezent, nu există nicio indicație clară cu privire la cât timp vor rămâne în vigoare aceste restricții de capacitate”.
„Acumularea restricțiilor scoate Eurostar de pe hartă în Țările de Jos”, a declarat Cazenave. „Fără claritate în ceea ce privește rețeaua feroviară olandeză și fără acces garantat la infrastructura necesară, Eurostar este forțat să suspende serviciile din Amsterdam și Rotterdam către Londra și Paris în 2025.”
Ea a adăugat că Eurostar consideră că Olanda este țara cu cel mai mare potențial de creștere a rețelei sale. „Acest rezultat dramatic nu este rezultatul unei decizii a Eurostar, ci rezultatul unei lipse de interes și de grijă pentru călătorii internaționali. Nu Eurostar părăsește Țările de Jos, ci Eurostar este forțat să părăsească Țările de Jos.”
„Am încredere că toate părțile implicate doresc să împiedice în acest fel dispariția Țărilor de Jos de pe harta feroviară europeană”, a declarat Cazenave.