spot_img
marți, februarie 7, 2023
spot_img

Europa trebuie sa accelereze implementarea ERTMS

„Avem un plan de actiune, un plan de implementare si trebuie sa abordam problemele transfrontaliere si sa acceleram implementarea ERTMS. Acest lucru va permite dezvoltarea transportului feroviar de-a lungul retelei noastre si va genera o crestere economica uriasa”, a declarat Karel Vinck, Coordonator UE al programului ERTMS, in timpul primei editii a Conferintei Internationale de Semnalizare – Evolutia ERTMS – organizate de UIC in Milano.
In timpul evenimentului, Renato Mazzoncini, Director Executiv al FS Italiane, a declarat ca „UE va investi 500 de miliarde de euro in constructia unei infrastructuri feroviare noi, iar implementarea ERTMS beneficiaza de resurse importante. Sistemul de semnalizare este unul inovator si calitativ care a avut rezultate importante in privinta sigurantei si fiabilitatii sistemului italian de mare viteza / mare capacitate unde se afla in operare din decembrie 2005”.
Un exemplu de implementare a ERTMS, Coridorul Rin-Alpin poate fi proiectul pilot pentru extinderea sistemului in intreaga Europa. „La nivel national, scopul nostru este sa consolidam liniile de cale ferata din zonele urbane si metropolitane pentru a creste capacitatea traficului pentru serviciile de navetisti”, a declarat Mazzoncini.
Standardul ERTMS a fost ales de UE ca limbaj unic pentru sistemul feroviar european datorita rezultatelor excelente obtinute in sistemul de mare viteza/de mare capacitate Torino-Salerno si Torino-Milano-Brescia.
„Sunt mandru sa spun ca ERTMS este si o referinta internationala pentru calea ferata. In Europa, avem planuri de lucru care ne transmit semnale pozitive si trebuie sa acceleram implementarea. Desi exista diferite probleme, trebuie sa implementam sistemul deoarece acesta creste calitatea serviciilor de transport, reduce costurile si creeaza o retea feroviara unica in UE”, a declarat Josef Doppelbauer, Directorul Executiv al ERA.

Ultimele Articole