sâmbătă, ianuarie 18, 2025
spot_img

Euronews: Topul călătoriilor feroviare în Europa, acum și în anii viitori

Euronews a realizat Topul călătoriilor feroviare în Europa, care ia în calcul conexiuni deja existente, dar și unele care vor deveni operaționale în următorii ani.

În topul realizat de Euronews sunt incluse trenuri de mare viteză, trenuri de noapte, dar și garnituri convenționale.

Niciun tren din România sau care să ajungă în țara noastră nu este inclus în acest clasament, care nu are o ordine a preferințelor, ci doar o enumerare a traseelor. De altfel, în top figurează doar patru țări foste comuniste – Cehia, Croația, Slovenia și Ungaria.

Topul călătoriilor feroviare în Europa

Viena-Paris cu Nightjet

Compania națională austriacă de căi ferate ÖBB a relansat trenurile de noapte în Europa cu „NightJet” din 2016. La sfârșitul anului 2021, a lansat o nouă rută între Viena și Paris prin Salzburg și München.

Călătoria durează 14 ore și are loc de trei ori pe săptămână în ambele sensuri, cu prețuri de la aproximativ 30 de euro și ajung până la 120 de euro pentru cabină single.

Viena-Genova și Viena-La Spezia cu Nightjet

Noul orar al Nightjet din 2023 arată că serviciul său Viena/Munchen către Milano va fi extins la Genova și La Spezia în Italia. De aici, pasagerii pot lua trenuri către Monaco, Nisa și Cinque Terre.

Bruxelles-Berlin cu European Sleeper

European Sleeper, o companie belgiano-olandeză, este pe punctul de a-și lansa prima rută, care va lega Bruxelles-ul de Berlin prin Amsterdam.

Praga-Zurich cu ČD

În decembrie 2022, operatorul feroviar național din Republica Cehă, České dráhy (ČD) a lansat un nou serviciu feroviar care leagă Praga de Zurich, cu opriri la Frankfurt și Basel pe parcurs.

Biletele pentru o cușetă într-o cabină cu șase paturi încep de la 49,90 euro.

Paris-Madrid cu Trenitalia (sfârșitul anului 2024)

În decembrie 2022, Ferrovie Dello Stato a anunțat planuri pentru o nouă conexiune cu trenul Frecciarossa de mare viteză între Paris și Madrid. Se preconizează că va fi lansat la sfârșitul anului 2024.

Berlin-Stockholm cu Snälltåget

Compania suedeză de căi ferate Snälltåget și-a redirecționat serviciul feroviar de la Berlin la Malmö prin Hamburg și Danemarca, extinzându-l în același timp până la Stockholm. Călătoria completă durează puțin mai puțin de 17 ore, cu prețuri pentru serviciul direct de la aproximativ 50 de euro.

Stuttgart-Zagreb-Rijeka cu Nightjet și EuroNight

În noul său orar din 2023, NightJet și-a extins serviciul de noapte de la Munchen la Veneția, Ljubljana și Zagreb până în Stuttgart, Germania. În sezonul estival, traseul va fi prelungit și către orașul de coastă croat Rijeka, cu o durată totală de călătorie de aproximativ 15 ore.

Milano-Paris cu Frecciarossa

La sfârșitul anului 2021, Frecciarossa de la Trenitalia a lansat un nou tren elegant între Milano și Paris. Călătoria durează puțin mai puțin de șapte ore, iar prețul biletelor pornește de la 29 de euro.

Porto-Lisabona-Vigo (construcție începând din 2024)

Portugalia a aprobat planuri pentru o linie feroviară de mare viteză între Lisabona, Porto și Vigo.

În prezent, durează aproape trei ore pentru a călători cu trenul între Porto și Lisabona. Noua legătură feroviară va reduce durata călătoriei la doar o oră și 15 minute.

Amsterdam-Zurich cu Nightjet

NightJet a lansat o rută între Amsterdam și Zurich la sfârșitul anului 2021. Pleacă la 20:30 și sosește la 8:05.

Madrid-Alicante/Valencia cu Ouigo

În noiembrie 2022, Ouigo, deținut de SNCF, a lansat o nouă rută de mare viteză între Madrid și Valencia. În curând se va extinde și spre Alicante.

În 2023, Ouigo plănuiește să-și extindă serviciul pentru a ajunge la Cordoba, Sevilla, Malaga și Costa del Sol.

Barcelona-Madrid cu Iryo

Călătoria între capitala Spaniei și orașul său turistic de top a devenit mai rapidă și mai ieftină în noiembrie 2022 cu acest nou serviciu feroviar de mare viteză de la Iryo.

Iryo – un hibrid dintre compania aeriană spaniolă Air Nostrum și compania feroviară italiană Trenitalia – operează zilnic 16 trenuri dus-întors între Barcelona și Madrid, cu o durată de doar 2,5 ore pe sens și costând doar 18 euro.

Ljubljana-Budapesta cu MAV

Lansat în decembrie 2021, trenul MAV din Ljubljana, Slovenia, până în Budapesta, Ungaria, trece prin Graz, în Austria. Călătoria durează 7,5 ore, iar biletele costă de la 16 euro pe sens.

Stockholm-Hamburg cu SJ EuroNight

Lansat în septembrie 2022, trenul de noapte Stockholm Central către Hamburg-Altona este alimentat de energie regenerabilă. Pleacă zilnic la 17.30 și ajunge la 6.30, trecând prin Copenhaga.

În combinație cu serviciile Eurostar și Deutsche Bahn existente, serviciul poate fi folosit și pentru a călători de la Londra la Stockholm în mai puțin de 24 de ore.

Londra-Bordeaux cu Eurostar (posibil în 2027)

Directorii Eurotunnel au sugerat planuri pentru o rută Londra – Bordeaux, pe care își propun să o lanseze în următorii cinci ani.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole