Gara de Nord va fi modernizată pentru Euro 2020, anunță ministrul Răzvan Cuc

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, anunţă că Gara de Nord din Bucureşti va intra într-un proces de modernizare pentru Euro 2020.

Euro 2020 pană de curent în gara de nord modernizarea Gării de Nord

“Intră în reabiliare Gara de Nord, în programul de modernizare sunt sume alocate, mai ales că în cursul anul viitor va fi şi Campionatul European de Fotbal Euro 2020 şi chiar am semnat şi contractul pentru legătura între Otopeni şi Gara de Nord”, a spus vineri Răzvan Cuc.

El nu a putut preciza când vor începe efectiv lucrările la Gara de Nord din Bucureşti. “Modernizarea va fi una de amploare, dar cu siguranţă în prima parte vom face o modernizare care să se finalizeze până la începerea Campionatului, după care va urma o modernizare… acolo trebuie regândit totul, trebuie un concept nou, din punctul meu de vedere”, a mai spus ministrul.

Gara inaugurată în 1872, modernizată pentru Euro 2020

Piatra de temelie a gării a fost pusă la 10 septembrie 1868 în prezența Regelui Carol I, pe un loc ales de domnitor.

Din 13 septembrie 1872, când s-a inaugurat această gară, s-a dat în exploatare circulația feroviară pe linia Roman–Galați–București–Pitești. Stația a fost denumită inițial Gara Târgoviștei (pentru că artera numită astăzi Calea Griviței se numea pe vremea aceea Calea Târgoviștei) urmând ca abia în 1888 să ia denumirea actuală.

Chiar dacă la început această gară nu era concepută pentru a deveni principala gară a Bucureștiului, odată cu trecerea anilor aceasta a devenit principalul nod feroviar al Capitalei dar și al României.