GALERIE FOTO Au început lucrările la linia tramvaiului 5, pentru Euro 2020. Și Aeroportul Băneasa se pregătește

9 august 2019

Societatea de Transport București (STB) a început lucrările la linia tramvaiului 5, astfel încât ea să fie funcțională pentru meciurile de la Euro 2020 care se vor disputa în Capitala României. Și Aeroportul Băneasa se pregătește pentru competiția sportivă europeană.

Adrian Bărbulescu

Nu numai Aeroportul Henri Coandă Otopeni se pregătește pentru Euro 2020, ci și Aeroportul Aurel Vlaicu Băneasa. Pe de altă parte, și STB vrea să reia circulația tramvaielor de la Aeroportul Băneasa spre centrul Capitalei.

”Societatea de Transport București lucrează în acest moment la modernizarea peroanelor aferente liniei 5 de tramvai, iar lucrările se vor finaliza concomitent cu lucrările executate la bucla de întoarcere a tramvaielor de la Aeroportul Băneasa. De asemenea, pe Bulevardul Barbu Văcărescu, Societatea de Transport București va repara infrastructura liniilor de tramvai. Având în vedere faptul că studiile de fezabilitate pentru cele două obiective de infrastructură nu mai sunt de actualitate, este necesară refacerea documentațiilor”, au răspuns oficialii Primăriei Municipiului București la solicutarea adresată în acest sens de Club Feroviar.

Surse din cadrul Municipalității au declarat pentru Club Feroviar că pe Bulevardul Barbu Văcărescu nu se va face înlocuirea căii de rulare, aflată în stare proastă, ci doar vor fi reparate șinele existente astfel încât să permită circulația tramvaielor. Aceleași surse au precizat că în următoarele zile va începe montarea buclei de întoarcere de la capătul liniei, de fapt motarea bucății lipsă, în urma încheierii unui act adițional la contractul inițial.

Modernizarea nefinalizată a buclei de întoarcere

Fără completarea buclei de întoarcere nu poate fi reluată circulația, pentru că STB nu dispune de suficiente tramvaie cu dublă cabină. Linia tramvaiului 5 a fost modernizată pe Bulevardul Aerogării, adică între Pasajul suprateran Băneasa de peste linia ferată București-Constanța și Aeroportul Băneasa. La capăt de linie, tramvaiele nu întorceau normal, pe bucla care fusese proiectată, pentru că aceasta nu a fost finalizată, ci în mijlocul străzii, unde vatmanul cobora și se ducea în celălalt capăt al vehiculului, pentru a o lua în sens contrar.

Între timp însă, se finalizaseră lucrările de modernizare pe Șoseaua Pantelimon și pe Șoseaua Iancului, cu linie nouă de tramvai, supraînălțată și delimitată de restul părții carosabile. Numai că nici aici bucla de întoarcere la la Cora Pantelimon nu a fost făcută (abia zilele trecute primarul general Gabriela Firea a anunțat că a semnat contractul pentru construcția buclei de întoarcere și a parcării de tip park&ride).

Pe Șoseaua Pantelimon erau linii noi de tramvai care rugineau nefolosite, pentru că și aici era nevoie de tramvaie cu dublă cabină. Pe 23 septembrie 2017, și RATB, și Primăria Capitalei au anunțat că, după patru ani de zile, ”ca urmare a finalizării lucrărilor edilitare de pe Şoseaua Pantelimon, începând de sâmbătă, linia de tramvaie 55 este reînfiinţată şi va funcţiona între terminalele Granitul şi Piaţa Sf. Vineri”. Pe de altă parte, RATB a anunţat, tot atunci, suspendarea liniei 5 de tramvai şi înfiinţarea unei linii navetă de autobuz, cu indicativul 605, care urma să funcţioneze între terminalele „Complex Comercial Băneasa” (Băneasa Shopping City) şi „Piaţa Sf. Vineri”.

Între timp, se apropie Euro 2020 și, cum am arătat anterior, Primăria a costatat că trebuie reluată circulația pe linia 5 de tramvaie. Într-adevăr, la fața locului lucrurile s-au mișcat. Unele refugii de pe Barbu Văcărescu au fost refăcute, iar la altele se lucrează, așa cum se poate observa din fotografiile alăturate.

Aeroportul Băneasa se pregătește de Euro 2020

Și Compania Națională Aeroporturi București a urgentat demersurile pentru redeschiderea Aeroportului Aurel Vlaicu Băneasa.

”Pe data de 14 august (miercurea viitoare – n.red.) este termenul limită de depunere a ofertelor pentru proiectare și execuție și vrem ca lucrările să fie finalizate până în luna mai a anului viitor, dacă nu vor fi contestații. Aici vor ateriza și decola aeronavele cu echipele naționale participante la meciurile de la Euro 2020 ce se vor disputa la București”, a declarat pentru Club Feroviar Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB.

Întrebat ce fel de avioane vor utiliza Aeroportul Băneasa, în afara celor sosite pentru competiția fotbalistică, Iordache a spus că acest lucru va fi analizat ulterior, pentru că tarifele de operare vor fi mai mari decât la Otopeni. ”Și asta pentru că Aeroportul Băneasa va fi la un nivel de calitate net superior celui de la Otopeni, plus că este chiar în oraș”, a concluzionat el.