Astfel, companiile finlandeze YIT Corporation, Pöyry Finland si VR Track au semnat un contract cu Municipalitatea din orasul Tampere si cu Tampereen Raitiotie (Tampere Tramway) pentru a construi cea de-a doua etapa a proiectului light rail din oras. Etapa a fost estimata la un cost de 238,8 milioane de euro.
Modelul contractului este desemnat sa faciliteze cooperarea dintre client, proiectanti si constructori pe toata durata proiectului. Programata pentru finalizare in 2020, etapa de proiectare este estimata la un cost de 2,9 milioane de euro. Potrivit acesteia, vor fi analizate cele mai bune solutii posibile pentru a sprijini dezvoltarea liniei light rail intre Pyynikintori si Lentäväniemi. Aceste solutii vor fi proiectate alaturi de companiile implicate, alaturi de locuitori si comunitatile din Tampere.
Mai departe, constructia propriu-zisa a celei de-a doua etape a liniei light rail va fi finalizata pana in 2024.
Reamintim ca prima etapa a acestui proiect a inceput in 2017 si urmeaza sa fie finalizata in 2021. Linia va avea o lungime de 15 kilometri, intre centrul orasului si districtul Hervanta. Pentru aceasta prima etapa, Banca Europeana de Investitii (BEI) a alocat o finantare de 150 milioane de euro. Pentru prima etapa a liniei light rail, materialul rulant va fi furnizat de catre Transtech, o subsidiara a Škoda Transportation, pentru suma de 104 milioane euro.