Estonia modernizeaza un sistem de control trafic si economiseste 10,6 mil euro pentru alte proiecte

Administratorul estonian de infrastructura feroviara, Eesti Raudtee si compania finlandeza Mipro, au semnat un contract in valoare de 16,5 milioane de euro pentru modernizarea sistemului de control al traficului in partea de vest a regiunii Harju. Lucrarile vor incepe anul acesta si vor fi finalizate inainte de sfarsitul lui 2021. Pentru derularea acestui proiect Mipro ar putea apela si la companii locale.

Contractul de modernizare include sectiunile Tallinn-Keila-Paldiski, Klooga-Kloogaranna si Keila-Riisipere, dar si interconexiunile acestora cu tronsoane feroviare externe. Cele trei sectiuni totalizeaza 80 de kilometri lungime si sunt parte a liniei Lääne-Harju, cea care realizeaza legatura cu Tallinn.

„Ne bucura ca putem incepe lucrarile de modernizare a sistemului de control al traficului. Astfel, vom putea administra calea ferata, vom putea opera si controla traficul intr-un mod mult mai eficient, sigur si cat se poate de automatizat”, precizeaza Erik Laidvee, CEO al Cailor Ferate din Estonia.

Prin semnarea acestui contract, Eesti Raudtee a reusit sa economiseasca 10,6 milioane de euro, bani care acum vor fi directionati catre noi proiecte de dezvoltare a infrastructurii feroviare.

„Faptul ca am reusit sa economisim 10,6 milioane de euro ne permite sa construim doua linii de cale ferata suplimentare si un peron in gara Balti Jaam. Planuim sa directionam o parte din acesti bani si pentru construirea unei linii suplimentare catre Ulemiste. Putem si sa construim o a doua linie pe sectiunea dintre Paaskula si Keila, iar prin acest proiect vom spori eficienta acelei sectiuni”, a adaugat Laidvee.