duminică, septembrie 26, 2021
spot_img

Eroare privind traseul Connecting Europe Express în România

 

Comisia Europeană în România a postat sâmbătă o hartă ce ar putea fi eronată a traseului trenului Connecting Europe Express în România. Eroarea a fost sancționată de pasionați.

„Trenul ConnectingEurope Express va ajunge în România  pe 17 septembrie. După ce a plecat, la 2 septembrie, din Lisabona , până pe 7 octombrie, trenul va parcurge un traseu de 20000 km, prin 26 de țări și peste 100 de localități, pentru a ajunge la destinația finală: Paris. Programul călătoriei este disponibil în link-ul din primul comentariu”, a anunțat Comisia Europeană la București.
Harta atașată postării indică însă o rută directă între Giurgiu și București în condițiile în care toate trenurile fac un ocol pe la Videle. Traseul direct nu e posibil, căci podul de la Grădiștea nu e funcțional.

„Trenul leviteaza? Sau cum ajunge la Giurgiu pe acel traseu? Că noi nu suntem în stare sa construim un pod în mai puțin de 20 de ani”, a comentat o persoană postarea. Cu mijloacele din filmul F9 (film science fiction), totul e posibil, a opinat altul.

Dacă se poate crede că eroarea este cauzată de scara mică a reprezentării grafice, eroarea se regăsește și pe situl oficial al inițiativei. Trenul va ajunge pe 16 septembrie 2021 la Ruse (Bulgaria), iar a doua zi va fi la București. Pe 18 septembrie, garnitura specială va ajunge la Brașov, Sibiu, Oradea și Arad. Pe teritoriul României, în perioada 17-19 septembrie 2021, tracțiunea va fi asigurată de CFR Călători. Pe 19 septembrie 2021, trenul va trece granița în Ungaria, la Lőkösháza.

CITEȘTE și Secretul din spatele Connecting Europe Express

Ungurii au vagon în compunerea trenului, românii nu

Vagoanele care alcătuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziție mobilă organizată de Agenția Executivă pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA) și de întreprinderea comună Shift2Rail.

În cadrul acestei expoziții, vor fi prezentate numeroasele tehnologii și inovații existente care îmbunătățesc experiența în sectorul feroviar și va fi arătat modul în care UE sprijină proiectele de infrastructură. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferințe (oferit de SNCF, Franța), două vagoane standard (DB, Germania și SBB, Elveția), un vagon-restaurant (FS, Italia) și un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătorește între Portugalia și Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG. (D.C)

Alte Articole

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole