Primarul Clujului, Emil Boc, a participat miercuri la punerea în circulație a noilor trenuri Transferoviar, Bombardier Talent, prima generație, pe ruta Cluj-Aghireș, 28 de kilometri. Primarul s-a grăbit să prezinte trenul drept primul tren metropolitan, deși pe ruta respectivă circulă alți doi operatori.
”Automotoarele Bombardier Talent sunt destinate, în principal, traficului regional metropolitan. Trenurile asigură un grad ridicat de confort, sunt prevazute cu aer condiționat, wi-fi, toalete ecologice și au un nivel sporit de siguranță, fiind echipate cu camere de supraveghere”, arată reprezentanții celor două societăți.
Momentan s-au achiziționat 15 automotoare, iar o singură bucată costă un milion de euro, a declarat Călin Mitică, reprezentantul Grupului Transferoviar.
Potrivit primarului Emil Boc, acesta este un prim pas pentru implementarea viitorului proiect al trenului metropolitan, iar astfel va rezulta o nouă dezvoltare urbană. Clujenii vor putea munci pe o rază de 50 de km în jurul municipiului Cluj-Napoca și seara să revină acasă în timp decent.
”E bine că privatul vine și deschide această linie primul. Va fi și un test”, a declarat Emil Boc.
Edilul a anunțat și că va fi realizată o facilitate park&ride în zona Nădășel, astfel încât oamenii care vin în Cluj-Napoca să își lase mașina acolo, iar de la Nădășel să vină cu trenul metropolitan în municipiu.
Citește și: Boc: Cei care vin cu trenul metropolitan în Cluj-Napoca circulă gratis cu autobuzul sau metroul
O rută aglomerată
Trebuie spus însă că ruta Cluj Aghireș, parte a sectorului feroviar spre Episcopia Bihor, este unul dintre cele mai bine deservite și concurențiale rute. Între orele 4.35 și 22.20 spre Aghireș pleacă nu mai puțin de 31 de trenuri operate de trei operatori, și anume CFR Călători, Transferoviar și InterRegional, la intervale de timp de 10-30 minute.
Ce știm despre trenurile cumpărate de Călin Mitică
Transferoviar a cumpărat în total 12 trenuri Bombardier Talent BR 643 fabricate în 2001 și 2004, trenuri care au circulat până acum în zona orașului Dusseldorf. Aceste trenuri au o viteză maximă de 100 km/h. Opt dintre trenuri sunt produse în 2004 și restul de patru, în 2001.
Aceste trenuri au devenit cele mai noi din flota Transferoviar care cuprinde automotoare fabricate în anii ’60 și ’70. Modelul inițial a fost urmat de Talent 2 (fabricat cu începere din 2008) și Talent 3, acestea având prea puțin în comun cu varianta inițială.