Ilie Bolojan așteaptă de la noul Guvern electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor

Primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, așteaptă de la noul Guvern condus de Ludovic Orban să înceapă lucrările pentru electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor electrificare în Ungaria

Primarul Ilie Bolojan îi transmite premierului Ludovic Orban că Alianța Vestului, formată din primarii liberali din Arad, Oradea, Cluj Napoca și Timișoara „nu are efecte reale dacă nu există o conectare reală”. Edilul nu vrea neapărat trenuri nu de mare viteză, ci „cu viteză normală”, una adecvată secolului XXI.

Cât privește electrificarea și modernizarea liniilor de cale ferată, Bolojan avertizează că, deși sunt peste 450 de milioane de euro la dispoziție, există riscul major ca banii europeni să se piardă.

450 milioane de euro de la UE pentru electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor

„Cu toate că sunt 450 milioane de euro la dispoziţie, nici azi nu avem studiul de fezabilitate aprobat, deşi au trecut patru ani (de la deschiderea liniei de finanţare europeană – n.red.) şi mai avem trei ani la dispoziţie. Dacă banii nu vor fi consumaţi, sau vor fi mutaţi pe altă axă, sau vor fi pierduţi”, a declarat preşedintele PNL Bihor, citat de Bihor Online.

Calea ferată Cluj Napoca-Episcopia Bihor, de pe Magistrala 300, are o lungime de 158 km, care este străbătută de cel mai rapid tren al CFR Călători în două ore și 42 de minute. Pe anumite tronsoane are linie dublă (Oradea–Oșorhei, Telechiu–Aleșd și Poieni–Huedin-Cluj), însă pe majoritatea traseului este linie simplă.

În decembrie 2008 proiectul de dublare și de electrificare a întregului tronson Cluj Napoca-Oradea a fost trecut în programul de guvernare al noului Guvern Boc, însă nu a fost pus în practică.