spot_img
vineri, ianuarie 28, 2022
spot_img

Modernizarea și electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor, scoasă oficial la licitație

După ce, pe 30 decembrie 2021, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunțase că documentația pentru modernizarea și electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor a fost trimisă către SEAP, licitația a fost lansată în prima zi a anului 2021, fiind vizate primele două loturi.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat sâmbătă seara anunțul de licitație cu titlul ”Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții <Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor>, Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireș si Lot 2 Aghireş – Poieni”.

Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500+522 (semnal Cap X, Stația CF Cluj Napoca) și km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor și km 7+100 = Frontiera Ungară). Având în vedere valoarea lucrărilor obiectivului de investiții, proiectarea și execuția lucrărilor se face pe 4 (patru) loturi, delimitate geografic, respectiv: – Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș; – Lot 2 Aghireș – Poieni; – Lot 3 Poieni – Aleșd; – Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria.

Traseul de cale ferată proiectat se va desfășura, în general, pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente și curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii ce permit circulația trenurilor de călători cu viteza de 160 km/oră. Principalele obiective preconizate prin realizarea proiectului: • Îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/oră și cea de 160 km/oră pe întregul tronson; • Realizarea/modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); • Mărirea capacității de tranzit; • Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități; • Modernizarea stațiilor (prin stații înțelegându-se si haltele de mișcare) de pe această linie îmbunătățind condițiile pentru utilizatorii transportului feroviar; • Înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor; • Construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); • Reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; • Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; • Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); • Modernizarea echipamentului de telecomunicații.



Modernizarea și electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor, primele două loturi

Valoarea totală estimată a contractului este de 2.978.055.955,73 lei, echivalentul a peste 600 milioane de euro.

Procedura este împărțită în două loturi, după cum urmează:

  1. Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, Lot 1 Cluj-Napoca – Aghireș

Valoarea estimată fără TVA: 1.505.138.213,54 lei

  1. Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții ”Electrificare și reabilitare linie CF Cluj Napoca -Oradea -Episcopia Bihor” Lot 2 Aghireş – Poieni

Valoarea estimată fără TVA:1.472.917.742,19 lei.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 14 februarie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 14 august 2022.

Ultimele Articole