miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Electrificarea Constanța – Mangalia rămâne anulată

Licitația de electrificare a liniei Constanța – Mangalia rămâne anulată, CNSC dând dreptate CFR SA care a susținut că ofertele primite la licitație depășesc limita admisibilă, fără a exista banii necesari majorării valorilor.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins recent contestația depusă de asocierea Ic Ictas – Rotary prin care aceasta cerea continuarea licitației de reabilitare și electrificare a liniei Constanța – Mangalia.

În contestația depusă, asocierea turco–română afirma că depășirea valorii limită impusă de CFR SA s-a făcut cu un procentaj mai mic de 15%.

„Ambele oferte (a doua ofertă fiind a Drum Asfalt și Alstom Transport – n.red.) se încadrează în pragul prevăzut la articolul 241 aliniat 1 litera b) din Lege și există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului. Comisia de evaluare avea obligația de a continua evaluarea și a atribui contractul”, scrie Ic Ictas Insaat Sanayi VE Ticaret – Rotary Contrucții Mentenanță în contestație.

Asocierea invocă în contestație o întreagă corespondență între conducerea CFR, direcția achiziții, cea de fonduri europene în care s-ar fi dat acceptul alocării de fonduri suplimentare.

În răspunsul furnizat, CNSC afirmă că eventualele încercări și corepondența purtată nu reprezintă certitudinea existenței fondurilor. Ca urmare, CNSC respinge contestația primită.

Ce presupun lucrările

  • Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei vor asigura accesul trenurilor de lung parcurs în staţiunile aferente litoralului românesc fără transbordarea călătorilor sau schimbarea mijlocului de remorcare, ceea ce va permite preluarea traficului de călători din sectorul rutier atât pentru descongestionarea zonei, cât şi pentru reducerea numărului de accidente, se arată în anunț. Linia Constanța-Mangalia face parte din Magistrala 800 București-Constanța-Mangalia, are o lungime de 42,9 km (măsurați între ax stație Constanța – ax stație Mangalia) și deservește stațiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc și porturile Constanța și Mangalia.
  • Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c. Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoară pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.
  • Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.
  • Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație de tracțiune CFR/Enel. În prezent, un tren parcurge distanța Constanța – Mangalia de 43 de kilometri în jur de o oră.

Citește și În loc de „electrificată”, românii vor călători în următorii ani tot cu diesel-ul pe ruta Constanța – Mangalia

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole