Autoritățile locale caută soluții pentru salvarea Gării Poieni, aceasta aflându-se pe traseul liniei ce va fi electrificată Cluj Napoca – Oradea.
Potrivit deputatului USR, Viorel Băltărețu, există trei probleme majore în proiect, cel puțin pe primele două tronsoane. Trei probleme majore sunt de natură să întârzie și mai mult finalizarea lucrărilor, una dintre ele fiind pasajul de pe Tăietura Turcului, investiție care nu a fost cuprinsă în proiect și va face obiectul altei investiții, spune el, citat de Cluj24.ro.
„Am identificat trei probleme majore: pasajul de la Tăietura Turcului este un proiect care în momentul de față nu are o soluție finală definitivată și nu are exproprierile făcute.
A doua problemă este stația de transformare și alimentare de la Aghireșu, a cărei poziție a fost mutată. Urmează să se facă exproprieri, este treaba Guvernului să le facă.
A treia problemă identificată este clădirea Gării din Poieni, care potrivit proiectului, ar fi trebuit să fie demolată. În momentul de față există o discuție cu Primăria Poieni dacă această clădire va rămâne sau nu în picioare. Problema cea mai mare este că linia 1 ar trebui să treacă fix prin gară, și atunci nu putem păstra această clădire. Sper să se rezolve cât mai rapid această situație și să se decidă dacă se modifică proiectul sau se dărâmă gara”, a mai arătat Băltărețu.
Electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj-Napoca și Episcopia Bihor este cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord – Vest. Valoarea totală a investiției este de 7,66 miliarde de lei, fără TVA.
Viteza de circulație a trenurilor pe tronsonul Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor era, înainte de începerea lucrărilor, de 65 km/h – 85 km/h pe cea mai mare parte a traseului. După finalizarea lucrărilor, viteza maximă va crește la 120 km/h – 160 km/h, iar durata călătoriei între Cluj-Napoca la Episcopia Bihor va fi de 2 ore și 14 minute pentru un tren IR. Un tren RE va parcurge distanța dintre Cluj-Napoca și Oradea în 2 ore și 20 min.