miercuri, noiembrie 29, 2023
spot_img

Electrificarea căii ferate, întrecerea pe regionale. Studiul pentru alți 276 km, scos la licitație

După mai bine de trei decenii în care nu s-a făcut nimic pentru electrificarea căii ferate, în ultima lună regionalele CFR SA s-au lansat într-o adevărată întrecere în acest sens.

Joi dimineață, în sistemul electronic de achiziții publice a fost publicat anunțul de licitație cu titlul ”Electrificarea a 8 secții de circulație ale sistemului feroviar din România – SRCF Craiova, elaborare Studiu de Fezabilitate – 2 loturi”. Valoarea totală estimată este de 19.255.300 de lei, echivalentul a aproape patru milioane de euro.

Loturile vizate sunt următoarele:

  1. București (Chitila)-Titu-Pitești-Slatina-Craiova km 95+000/250+052 între stațiile Titu-Craiova (202 km)

Valoarea estimată fără TVA:10.683.450 de lei

  1. Râmnicu Vâlcea-Podu Olt km 292+015/367+577 între stațiile Râmnicu Vâlcea-Turnu Roșu (74 km)

Valoarea estimată fără TVA: 8.571.850 de lei.

Pentru participarea la licitație se cere lista principalelor servicii prestate în ultimii cinci ani, conţinând valori, perioada de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi. Ofertantul trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor a prestat, la nivelul unui contract/mai multor contracte, servicii de proiectare pentru infrastructura feroviară a căror valoare individuala/valoare cumulată a fost de minimum 10.680.000 de lei fără TVA pentru Lotul 1 și 8.570.000 de lei fără TVA pentru Lotul 2.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 7 decembrie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 7 iunie 2024.



Alte trei licitații pentru electrificarea căii ferate, într-o singură lună

Nu este prima licitație lansată în ultima perioadă pentru electrificarea unor tronsoane de cale ferată din România.

Startul întrecerii l-a dat pe 1 octombrie Regionala Brașov, care a lansat licitația privind studiul de fezabilitate pentru electrificare pe tronsonul Podu Olt-Sibiu-Vințu de Jos (linia 203 de la km 367+577- linia 210 până la km 81+300), după cum a scris atunci Club Feroviar. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de doi ani, este de 9.300.000 de lei, echivalentul a 1,87 milioane de euro.

Apoi, pe 20 octombrie, a venit rândul Regionalei Iași, care a lansat licitația de SF pentru electrificare pe Tecuci Nord-Bârlad-Vaslui-Iași (Nicolina). Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de 900 de zile (doi ani și jumătate), este de 14 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 2,8 milioane de euro.

În fine, o zi mai târziu, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat procedura pentru electrificarea Magistralei 500 până la frontiera cu Ucraina, de acestă dată proiectare și execuție. Atunci, în SEAP a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare şi execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești-Vicșani-Frontieră – Etapa 1, Electrificare”. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 167.017.787,67 și 183.719.566,44 lei.

Ultimele Articole