spot_img
marți, decembrie 7, 2021
spot_img

CFR SA a lansat licitația pentru SF privind electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri dimineață licitația pentru studiul de fezabilitate privind electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia.

electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia construcție lângă calea ferată

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia”.

Valoarea estimată a contractului este de 12.023.503,80 lei, fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 2.284.465,72 lei, rezultând o valoare totală estimată de 14.307.969,52 lei inclusiv TVA. Durata contractului este de nouă luni.

Pe Constanța – Mangalia este linie dublă electrificată pe tronsonul Constanța-Agigea Ecluză (9 km), iar tronsonul Agigea Ecluză-Mangalia (34 km) dispune de linie simplă neelectrificată. În zona localităților Eforie Nord și Eforie Sud linia urmează un traseu amplasat pe malul lacului Techirghiol. Stația Constanța este dotată cu instalație CE. Stația Eforie Sud este echipată cu instalație CED-CR, care a fost pusă în funcțiune în anul 2006. Stațiile de cale ferată Agigea Nord și H.m. Agigea Ecluză sunt dotate cu instalații de centralizare electrodinamică (CED), iar celelalte stații dispun de încuietori cu chei și tablouri mecanice. Pe linia Constanța-Mangalia sunt amplasate opt puncte de secționare (șase stații inclusiv Constanța și Mangalia și două halte de mișcare)), două halte comerciale și două halte.



Electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia va fi însoțită de modernizarea stațiilor

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: • Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia pentru a permite circulația trenurilor cu viteze maxime de 120 km/oră pentru trenurile de marfă și 160 km/oră pentru trenurile de călători, în conformitate cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă; • Reducerea timpului de călătorie pe tronsonul analizat; • Creşterea numărului de trenuri de călători care pot fi înscrise în graficul de circulație (prin creșterea capacității de circulație) și a numărului de călători între orașele Constanța și Mangalia; • Îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţa circulaţiei, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene; • Modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor situate pe tronsonul de cale ferată Constanța-Mangalia, precum și a spațiilor destinate serviciilor pentru călători și a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, avându-se în vedere corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare (ex: Modernizarea / reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – faza studiu de fezabilitate – SRCF Constanța); • Sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor; • Dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune; • Ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și reabilitarea copertinelor; • Modernizarea echipamentului de telecomunicații inclusiv informare a publicului călător; • Asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.

CITEȘTE și Litoralul pentru toți a început fără trenuri directe, fără bilete online și cu pensionari umiliți

Condiții de participare la licitație

Pentr participarea la licitație, se solicită experiență similară. Ofertantul trebuie să faca dovada că a prestat și a dus la bun sfârșit în ultimii cinci ani (perioadă ce se calculează de la data limită de depunere a ofertelor), servicii de elaborare documentații tehnico-economice în domeniul de cale ferată, cel puțin pentru specialităţile suprastructură c.f., terasamente cf, lucrări de arta – cale ferată (poduri/podețe), instalaţii de semnalizare c.f. (Centralizare electronica si ETCS nivel 2), telecomunicaţii c.f. (inclusiv GSM-R), energoalimentare c.f.(inclusiv SCADA), linie de contact c.f. în valoare cumulată de minimum 7.000.000 lei fără TVA.

Valoarea garanției de participare este de 50.000 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 7 iunie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 7 ianuarie 2022. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole