miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

Un deputat PNL de Galați se laudă cu eternul proiect de electrificare pe Doaga-Tecuci-Barboși

Un deputat PNL de Galați se laudă în fața alegătorilor cu proiectele feroviare de pe raza Regionalei, printre care și cel de electrificare pe Doaga-Tecuci-Barboși, început pe vremea lui Nicolae Ceaușescu.

Electrificarea unui sector de cale ferată, modernizarea a 20 de treceri la nivel cu calea ferată, a 14 poduri şi a patru podeţe reprezintă principalele obiective de mare infrastructură feroviară aflate deja în derulare pe raza judeţului Galaţi, a anunţat, prin intermediul unui comunicat de presă citat de Monitorul de Galați, deputatul PNL Onuţ Valeriu Atanasiu.

Parlamentarul face însă confuzie între județul Galați și Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care include mai multe județe.



Proiectul de electrificare pe Doaga-Tecuci-Barboși, în derulare de 33 de ani

Proiectul de electrificare a liniei ferate Doaga-Tecuci-Barboși a început în perioada comunistă și nici acum nu a fost finalizat, așa cum, de altfel, spune și parlamentarul.

„În primul caz este vorba de electrificarea liniei Doaga-Tecuci-Barboşi, obiectiv aprobat iniţial printr-un decret al Consiliului de Stat din 1988. În 1996 au fost finalizate lucrările pe ruta Doaga-Tecuci (12 km), fără finalizarea lucrărilor la echipamentele de electroalimentare a liniei de contact. În perioada 2001-2003 s-au reproiectat soluţiile tehnice de execuţie la majoritatea obiectivelor neterminate. Valoarea obiectivului a fost evaluată la 99,4 milioane de dolari, la nivelul lui 2002. Conform Ministerului Transporturilor, s-a ajuns ca, în prezent, să mai fie de executat din acest obiectiv lucrări în valoare de 5 milioane de lei, fără TVA, cu termen de finalizare 2023“, precizează Onuţ Valeriu Atanasiu.

El a amintit și proiectele de modernizare a trecerilor la nivel cu calea ferată. „În prezent, pe raza Regionalei CF Galaţi se preconizează modernizarea a 20 de treceri la nivel cu calea ferată, acestea urmând a fi stabilite conform priorităţilor propuse de proiectant. Contractul de proiectare este deja în derulare, are drept termen de finalizare luna decembrie a acestui an, iar costul contractului este de 1,4 milioane de lei, fără TVA. Mai este vizată reabilitarea a 14 poduri şi 4 podeţe. Valoarea contractului, aferent elaborării studiului de fezabilitate, este de 1,8 milioane de lei fără TVA, cu termen estimat de finalizare aprilie 2022“, conchide deputatul PNL.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole