Un deputat PNL de Galați se laudă în fața alegătorilor cu proiectele feroviare de pe raza Regionalei, printre care și cel de electrificare pe Doaga-Tecuci-Barboși, început pe vremea lui Nicolae Ceaușescu.
Electrificarea unui sector de cale ferată, modernizarea a 20 de treceri la nivel cu calea ferată, a 14 poduri şi a patru podeţe reprezintă principalele obiective de mare infrastructură feroviară aflate deja în derulare pe raza judeţului Galaţi, a anunţat, prin intermediul unui comunicat de presă citat de Monitorul de Galați, deputatul PNL Onuţ Valeriu Atanasiu.
Parlamentarul face însă confuzie între județul Galați și Regionala Galați a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care include mai multe județe.
Proiectul de electrificare pe Doaga-Tecuci-Barboși, în derulare de 33 de ani
Proiectul de electrificare a liniei ferate Doaga-Tecuci-Barboși a început în perioada comunistă și nici acum nu a fost finalizat, așa cum, de altfel, spune și parlamentarul.
„În primul caz este vorba de electrificarea liniei Doaga-Tecuci-Barboşi, obiectiv aprobat iniţial printr-un decret al Consiliului de Stat din 1988. În 1996 au fost finalizate lucrările pe ruta Doaga-Tecuci (12 km), fără finalizarea lucrărilor la echipamentele de electroalimentare a liniei de contact. În perioada 2001-2003 s-au reproiectat soluţiile tehnice de execuţie la majoritatea obiectivelor neterminate. Valoarea obiectivului a fost evaluată la 99,4 milioane de dolari, la nivelul lui 2002. Conform Ministerului Transporturilor, s-a ajuns ca, în prezent, să mai fie de executat din acest obiectiv lucrări în valoare de 5 milioane de lei, fără TVA, cu termen de finalizare 2023“, precizează Onuţ Valeriu Atanasiu.
El a amintit și proiectele de modernizare a trecerilor la nivel cu calea ferată. „În prezent, pe raza Regionalei CF Galaţi se preconizează modernizarea a 20 de treceri la nivel cu calea ferată, acestea urmând a fi stabilite conform priorităţilor propuse de proiectant. Contractul de proiectare este deja în derulare, are drept termen de finalizare luna decembrie a acestui an, iar costul contractului este de 1,4 milioane de lei, fără TVA. Mai este vizată reabilitarea a 14 poduri şi 4 podeţe. Valoarea contractului, aferent elaborării studiului de fezabilitate, este de 1,8 milioane de lei fără TVA, cu termen estimat de finalizare aprilie 2022“, conchide deputatul PNL.