luni, aprilie 29, 2024
spot_img

Primarul din Cluj Napoca, Emil Boc, explică legătura dintre festivalul Electric Castle și trenul metropolitan

După ce a fost criticat pentru infrastructura proastă, primarul din Cluj Napoca, Emil Boc, a explicat care este legătura dintre festivalul Electric Castle și trenul metropolitan.

Electric Castle și trenul metropolitan

Edilul se declară ferm convins că viitorul tren metropolitan va rezolva problema traficului spre Electric Castle, festivalul care se desfășoară anual la Bonțida.

Traficul a fost blocat, atât în Cluj-Napoca, cât și pe drumurile naționale și județene cu ocazia festivalului Electric Castle. Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tişe, şi primarul Emil Boc au fost contestaţi dur de participanţi pentru lipsa de infrastructură rutieră, dar primarul Clujui a anunţat că lucrurile se vor îndrepta după realizarea trenului Metropolitan.

“Mai în glumă, mai în serios, spuneam că ce legătură există între acest proiect și festivaluri. Când trenul metropolitan va fi gata, nu se va mai sta patru ore să ajungi de la Cluj la Bonțida, la Electric Castle. Acest tren metropolitan trece inclusiv pe această rută și documentanțiile vizează și realizarea studiului de fezabilitate pentru trenul metropolitan care studiază o arie de la Nădășel până la Jucu-Bonțida și mai departe și are în vedere tocmai asigurarea acestei mobilități. Acest tren metropolitan va rezolva toate aspectele de mobilitate a forței de muncă, de mobilitate când ai evenimente de genul un festival ca Electric Castle poți să îți triplezi garniturile de tren și să faci 25 de minute în loc să faci patru ore cât s-a făcut uneori în zilele de maximă aglomerație”, a spus Emil Boc, citat de Monitorul de Cluj.

Electric Castle și trenul metropolitan. Au fost depuse cinci oferte

Recent, Primăria anunța că, în total, cinci oferte au fost depuse pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru metrou și tren metropolitan în Cluj-Napoca.

“La termenul final de depunere a ofertelor, cinci consorții mari din toate colțurile Europei și ale lumii și-au arătat interesul pentru a veni la Cluj să realizeze studiile de fezabilitate și prefezabilitate pentru metrou și tren metropolitan. Să nu înțeleagă cineva că asta e faza de construcție, de execuție propriu zisă. Nu. E faza preliminară, necesară, pentru orice proiect de anvergură, realizarea studiilor de fezabilitate și prefezabilitate. Firmele sunt din Spania, Italia, Franța, Japonia. Aproape în fiecare găsim o asociere cu o firmă din România. Interesul este foarte mare și din perspectiva faptului că acest firme apreciază că e mult mai ușor să realizezi construcția unui metrou astăzi de la zero, decât să modernizezi un sistem de metrou existent. Acum, din start, poți să-și calibrezi tot planul pe tehnologiile de ultimă generație, care, pe de-o parte, aduc costuri mai mici, iar pe de altă parte, vin cu performanță mai mare. Acest tren metorpolitan își propune să utilizeze infrastructura de cale ferată existentă și să creeze mai multe stații, stații care vor avea continuitate cu transportul în comun”, a mai spus edilul.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole