spot_img
joi, ianuarie 27, 2022
spot_img

Egipt, țară cu PIB/locuitor la jumătate față de România, va construi 600 de kilometri de linii de mare viteză

Egipt, țară cu un PIB/locuitor sub jumătate din cel al României, va construi peste 600 de kilometri rețea de trenuri de mare viteză. Proiectul va fi realizat de Siemens Mobility împreună cu companii locale.

În pofida sărăciei, un PIB pe locuitor la paritatea puterii de cumpărare sub jumătate din cel al României, Egiptul va construi cu ajutorul unui concorțiu ce include Siemens Mobility, peste 600 de km linii de mare viteză, pe acestea urmând să circule trenuri a căror viteză poate atinge 300-400 kilometri la oră. Reamintim că viteza medie de circulație a trenurilor de călători din România este sub 50 de kilometri pe oră. Liniile din Egipt vor pleca din nordul Mării Roșii pentru a ajunge în nordul Egiptului la Marea Mediterană.

Siemens Mobility a semnat recent un contract istoric pentru sistemul feroviar la cheie în Egipt în valoare de 3 miliarde de dolari. Valoarea totală a contractului depășește 4 miliarde de dolari și prevede realizarea a 660 de km de sistem feroviar care să lege Marea Roșie și Marea Mediterană în traficul de persoane și mărfuri.

Aceasta este prima linie ferată principală de mare viteză și electrificată din Egipt. Siemens Mobility va livra trenuri regionale de mare viteză, locomotive, infrastructură feroviară și servicii conexe. Se așteaptă ca proiectul să creeze local peste 15.000 de locuri de muncă.

Tronsonul este primul dintr-o rețea mai lungă, de 1.800km, ce va fi construită în viitor. Împreună cu partenerii Orascom Construction S.A.E. și contractori arabi, Siemens Mobility va furniza serviciile sale complete la cheie pentru proiectarea, instalarea, punerea în funcțiune și întreținerea sistemelor timp de 15 ani.

Valoarea totală a contractului este de aproximativ 4,5 miliarde USD, din care cota Siemens Mobility este de aproximativ 3 miliarde de dolari. Acesta este primul contract care a fost semnat pe baza unui Memorandum convenit între autoritățile egiptene și Siemens Mobility, Orascom Construction și The Arab Contractors în ianuarie 2021.

S-a convenit să se discute și să se finalizeze acordurile privind celelalte două linii de cale ferată de mare viteză, inclusiv infrastructura și trenurile feroviare, precum și întreținerea în lunile următoare. „Proiectul va contribui, de asemenea, la promovarea turismului printr-un mijloc de transport rapid, modern și sigur, caracterizat prin cele mai înalte niveluri de eficiență și siguranță pentru a satisface nevoile și așteptările tuturor egiptenilor din întreaga țară, care este considerat un salt major în domeniul transportului feroviar. La rândul său, Siemens va furniza cele mai noi soluții tehnologice inteligente, împreună cu sprijinul său continuu pentru dezvoltarea competențelor locale”, spune Kamel El -Wazir, ministrul egiptean al transporturilor.

„Suntem mândri că susținem ambiția guvernului egiptean de a-și transforma sectorul de transport prin construirea primei rețele feroviare electrice de mare viteză. Acest proiect de referință va crea locuri de muncă, va stimula creșterea economică și va îmbunătăți calitatea vieții pentru milioane de oameni, prin crearea unui sistem de transport mai eficient, mai sigur și mai durabil ”, afirmă Roland Busch, președinte și director executiv al Siemens AG. „Ca partener de lungă durată în Egipt, ne-am angajat să oferim cea mai avansată tehnologie și să sprijinim dezvoltarea competențelor locale.” „Suntem onorați și mândri că devenim partenerul Egiptului în construirea unui sistem feroviar de ultimă generație care va transforma călătoriile zilnice pentru milioane de egipteni. Trenurile noastre de clasă mondială vor oferi o experiență îmbunătățită a pasagerilor și, combinată cu leadershipul nostru digital în infrastructura feroviară, vom oferi un sistem de transport sigur, fiabil și eficient ”, a declarat Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Oportunitate pentru vânzarea modelelor Desiro, Velaro, Vectron

Pe lângă beneficiile aduse transportului de călători, prima rețea feroviară electrică complet electrică din Egipt va crea mii de locuri de muncă locale și va deschide posibilități uriașe pentru transportul de marfă. ”Pentru acest proiect, Siemens Mobility își va livra trenurile de mare viteză Velaro, trenurile regionale de mare capacitate Desiro și locomotivele de marfă Vectron. Va fi instalat un sistem de semnalizare sigur și fiabil bazat pe cea mai recentă tehnologie de interblocare computerizată și sistemul european de control al trenurilor (ETCS) Nivelul 2, precum și sistemul de alimentare cu energie care furnizează energie eficientă și continuă. Velaro este unul dintre cele mai rapide trenuri la nivel mondial care circulă pe șine fără a fi modificat (record de viteză de peste 400 km/oră).

În plus, Siemens va furniza și va integra cele mai noi sisteme de comunicații, siguranță și securitate care vor crea o experiență plăcută pentru pasageri. Trenurile, precum și toate subsistemele se bazează pe cele mai moderne și dovedite produse și platforme. Partenerii consorțiului Siemens Mobility vor instala liniile, în timp ce clientul va construi podurile și va facilita construcția secundară.

Un echivalent in transporturile feroviare al Canalului Suez 

Linia de 660 de km va lega orașele portuare Ain Sokhna de pe Marea Roșie de Marsa Matrouh și Alexandria de pe Marea Mediterană, creând un tip de legătură feroviară, cum este canalul Suez în navigație. Guvernul egiptean are un plan ambițios de a investi puternic într-o rețea feroviară de mare viteză de 1800 de km, fiabilă și durabilă, care va oferi un transport eficient, sigur și accesibil pentru toți egiptenii, precum și bunuri în toată țara. Cele două linii suplimentare vor conecta regiunea extinsă a Cairo cu Aswan și Luxor prin Hurghada până la Safaga.


 


Întreaga rețea va restabili Egiptul ca lider regional pentru transport. Acesta va avea impact asupra diferitelor sectoare economice, oferind puteri întreprinderilor mici și mijlocii și va oferi un impuls general economiei, societății și mediului. Deja prima linie va fi foarte benefică pentru societatea și mediul egiptean.

Consorțiul va crea în mod direct mai mult de 15.000 de locuri de muncă în Egipt, cu 3.800 în plus la furnizorii egipteni și indirect prin economia egipteană mai largă. Se anticipează că vor fi create multe alte locuri de muncă imediat ce celelalte linii vor fi gata de implementare. În plus față de locuri de muncă, proiectul va contribui, de asemenea, la un program local semnificativ de pregătire tehnică și calificare pe care intenționează să îl susțină Siemens Mobility, care va asigura dezvoltarea competențelor necesare pentru a completa proiectul.

Sistemul complet electrificat va reduce consumul de energie primară și poluarea globală a aerului prin reducerea emisiilor de carbon cu 70%, în comparație cu emisiile actuale provenite din transportul de mașini și autobuze, sporind astfel calitatea vieții și protejând mediul înconjurător pentru egipteni. Sistemul feroviar se va baza pe tehnologie de ultimă generație, produse dovedite și standarde europene. Sistemul de semnalizare care trebuie furnizat respectă cele mai înalte cerințe de siguranță. În plus, testarea și punerea în funcțiune extinse și instruirea locală vor asigura siguranța pasagerilor și a personalului.

Peste 30 de milioane de pasageri pe an

Conexiunea va transporta peste 30 de milioane de oameni pe an și va economisi până la 50% timp de călătorie, ceea ce va crește puternic productivitatea forței de muncă. Acesta va lega Cairo de noile comunități urbane în curs de dezvoltare. Populația din Cairo s-a dublat ca mărime din 1980 și astăzi, aproximativ 20 de milioane de oameni numesc Cairo acasă. Prin urmare, pentru a ușura aglomerația, în prezent se dezvoltă orașe noi în jurul metropolei din Cairo. Avantajul suplimentar al unui sistem de navetă confortabil și accesibil în jurul orașului va reduce timpul de călătorie de la est la vest. În plus, linia va conecta atât porturile maritime, cât și cele uscate, ceea ce va îmbunătăți eficiența generală a transportului de mărfuri. În mod specific, totalul mărfurilor interioare transportate pe șine va fi majorat cu 15%.

Ultimele Articole