spot_img
sâmbătă, septembrie 24, 2022
spot_img

CFR SA a desemnat câștigătorul licitației privind electrificarea liniei Constanța-Mangalia

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF drept câștigătoare a licitației privind electrificarea liniei Constanța-Mangalia.

Este vorba de procedura de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării și modernizării liniei de cale ferată Constanța-Mangalia (43 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/oră, respectiv cu 120 km/oră pentru trenurile de marfă.



Comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi, după finalizarea perioadei legale de contestaţii, se arată în comunicatul de presă dat publicității joi dimineață de CNCF CFR.



Studiul pentru electrificarea liniei Constanța-Mangalia va costa 7,77 milioane de lei

Oferta financiară a Asocierii Baicons Impex SRL – ISPCF a fost de 7.770.000 de lei fără TVA,  criteriul aplicat fiind cel mai bun raport calitate-preț. Valoarea estimată a contractului era mult mai mare, de 12.023.503,80 lei fără TVA.

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

  • creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/oră, respectiv 120 km/oră;
  • creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație;
  • modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
  • sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
  • dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
  • modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
  • montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc;
  • îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Sursa de finantare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 – 2030. Durata contractului este de nouă de luni.

Ultimele Articole