spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

E-P Rail acuză indiferența Ministerului Transporturilor față de OTF privați

Operatorul de transport feroviar de mărfuri E-P Rail acuză indiferența Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în relația cu OTF privați.

„Problemele de infrastructură sunt imposibil de gestionat având în vedere relaţia foarte proastă şi total indiferentă pe care Ministerul Transporturilor o are cu transportatorii privaţi“, au declarat pentru Ziarul Financiar reprezentanţii companiei.

Spre exemplu, au precizat aceștia, statul român, prin Guvern şi Ministerul Transporturilor, nu a reconstruit podul de la Grădiştea dintre Giurgiu şi Bucureşti, astfel încât ocolul prin Videle durează două ore în plus. Podul s-a prăbuşit în 2005, iar abia în 2021 se lucrează la reconstrucţia acestuia, deşi este pe una dintre rutele feroviare importante.

„Pentru anul 2021 estimăm o cifră de afaceri de 120 de milioane de euro, în timp ce pentru 2022 estimările indică un business de 130 de milioane de euro“, au spus reprezentanţii E-P Rail. Pe de altă parte, compania nu se aşteaptă la o creştere a transportului feroviar în România, deşi la nivel european acesta înregistrează atât o apreciere, cât şi o susţinere din partea statelor comunitare. „Nu ne aşteptăm la o creştere a transportului feroviar, deoarece statul român nu susţine transportul feroviar prin subvenţia de CO2/tonă“, au explicat reprezentanţii companiei.



E-P Rail investește în acest an 50 de milioane de lei

Compania are în plan achiziţionarea de locomotive tip LEMA de la Softronic Craiova, locomotive tip Smartron de la producătorul german Siemens, vagoane specializate pentru transportul de containere, vagoane specializate pentru transportul produselor petroliere. Totodată, E-P Rail plănuieşte atât dezvoltarea şi implementarea de aplicaţii interne, cât şi echiparea tuturor vagoanelor din flotă cu dispozitive GPS.

Reprezentanţii companiei estimează pentru anul acesta creşterea volumului de transport de la 4 milioane de tone la 4,5 milioane de tone. Principalii clienţi ai E-P Rail sunt HS Timber (Schweighofer Holzindustrie), Azomureş, Kronospan, VTG şi grupul MOL. Cele mai utilizate rute sunt Constanţa-Braşov, Constanţa-Curtici şi Giurgiu-Curtici.

Compania, înfiinţată în 2013, este controlată de Radu Gabriel Gheorghiu, care are 67% din acţiuni, şi Express Group din Slovacia. E-P Rail deţine subfiliale în Slovacia, Slovenia, Ungaria, Austria şi Germania, potrivit datelor de pe site-ul companiei. În urmă cu trei ani, Radu Gabriel Gheorghiu a fost implicat într-o tranzacţie pe piaţa de transport feroviar.

Astfel, Consiliul Concurenţei a autorizat la începutul anului 2018 preluarea firmei Central Railways din Slovacia de către Unicom Tranzit SA, Radu Gabriel Gheorghiu şi Smart Rail A.S. Central Railways desfăşoară, în principal, activităţi de transport de mărfuri pe căile ferate din Slovacia şi Ungaria. Compania oferă, de asemenea, ca activităţi secundare, consultanţă în domeniul transportului feroviar, precum şi activitatea de casă de expediţii în transportul pe calea ferată în ţările menţionate anterior.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole