După Suceava, alt mare municipiu devine izolat feroviar

1 aprilie 2020

Botoșaniul va deveni un al doilea mare oraș al Moldovei izolat feroviar, gara acestuia urmând a fi închisă temporar. La ora 15.08 pleacă ultimul tren din această gară, cel spre Timișoara. După Suceava, alt mare municipiu devine izolat feroviar

Doru Cireașă

Gara Botoșani se închide începând cu ora 15:08 până la finalul crizei generate de pandemia de Covid-19, potrivit publicației locale monitorulbt.ro.

Publicația locală îl citează pe șeful gării din localitate. „Ultimul tren pleacă la ora 15:08. Este vorba de cel de Timișoara. Nu mai circulă nici trenurile spre Verești, iar gara se închide”, a declarat Cristian Amihăesei, şeful Staţiei Botoşani.

CFR Călători a anunțat, în contextul intrării Sucevei și a localităților învecinate în carantină, că trenurile Interregio vor opri în staţii care preced zona carantinată, iar altele vor fi redirecţionate sau suspendate pe durata instituirii carantinei.

Municipiul Botoșani izolat feroviar. Trenurile anulate

Astfel, de astăzi IR 380 Bucureşti Nord – Suceava a fost anulat pe distanţa Paşcani – Suceava şi va circula pe distanţa Bucureşti Nord – Paşcani – Iaşi. La fel și IR 381 Suceava – Bucureşti Nord a fost anulat pe distanţa Suceava – Paşcani şi va circula pe distanţa Iaşi – Paşcani – Bucureşti Nord. Același lucru s-a decis și în cazul perechii IR 1751/1752 (n.r. – Bucureşti Nord – Suceava/ Suceava Nord – Bucureşti Nord), iar IR 1754 își va circula pe traseul Iaşi – Paşcani – Bucureşti Nord, în timp ce perechea care circula din București spre Moldova a fost anulată.

De asemenea, IR 1653 Bucureşti Nord – Vatra Dornei Băi a fost anulat pe distanţa Bacău – Vatra Dornei Băi şi va circula doar pe distanţa Bucureşti Nord – Bacău, în timp ce IR 1654 Vatra Dornei Băi – Bucureşti Nord a fost anulat pe distanţa Vatra Dornei Băi – Bacău şi va circula pe distanţa Bacău – Bucureşti Nord.

Garniturile care legau Timișoara de Iași vor circula doar până la Cluj-Napoca, în timp ce traseul Cluj-Napoca – Galați a fost transformat doar în Iași – Galați.

Situația municipiului Botoșani (populație de 106.847, peste cea a Sucevei 105. 865 potrivit ultimului recensământ) este una specială. Anularea trenurilor spre Suceava a afectat puternic traficul spre Botoșani. Aceasta deoarece vagoanele spre Botoșani se despărțeau de cele de principale, către Suceava, în nodul de la Verești.

Verești, nodul de legătură Suceava – Botoșani

Suceava s-a situat din acest punct de vedere într-o poziție mai bună, găsindu-se pe ruta feroviară spre Ucraina, prin trecerea de la Vicșani – Vadul Siret.

La toate aceste trenuri erau garnituri care legau stația Botoșani de Verești, fie prin vagoane care intrau în componența trenurilor care circula pe rutele Interregio, fie trebuia schimbat la Verești. Și acestea au fost anulate, astfel că de la ora 15:08, când pleacă trenul pentru Timișoara, Gara Botoșani se va închide.

Pe 23 martie, odată cu intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr.2, care a interzis circulația pe timp de noapte a persoanelor, CFR Călători a suspendat până pe 17 aprilie, circulaţia mai multor trenuri de noapte. Printre acestea erau și cele care legau Suceava/Botoșani de București.

Citește aici care sunt trenurile anulate

 

Anularea multor trenuri de către CFR Călători nu pare a avea legătură nu numai cu măsurile de carantină introduse, ci și cu alte motive. Ordonanța militară 6 permite intrarea în Suceava a populației care lucrează în municipiu dar al cărui domiciliu se găsește în localitățile invecinate. Astfel CFR Călători ar fi putut menține trenuri între localitatea invecinată Verești și Suceava sau între Verești și Botoșani pentru transportul navetiștilor. Aceștia vor continua să intre în Suceava, dar folosind însă mijloace rutiere care, din punct de vedere al contaminării cu COVID – 19, sunt mai periculoase.

Art.3 – În zona carantinată prevăzută la art.1 este permisă intrarea, respectiv ieșirea pentru (…) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată dar care desfășoară activități economice sau în domeniu apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitar, situațiilor de urgență, administrației publice locale, asistenței și protecției sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publică, energetic, agriculturii alimentației publice, alimentării cu apă, comunicațiilor și transporturilor”, spune Ordonanța Militară 6.