spot_img
sâmbătă, octombrie 1, 2022
spot_img

Dumitru Anchidin: Opera de distrugere a CFR Călători e în plină desfășurare. Ce spune Traian Preoteasa

Proaspăt beneficiar al unei decizii judecătorești care îl repune în funcția de director regional al CFR Marfă, Dumitru Anchidin a dat publicității luni o scrisoare deschisă în care afirmă că actualul director general al CFR Călători, Traian Preoteasa, îl depășește ca incompetență pe Mihai Frăsinoi – din punctul de vedere al activității derulate la CFR Marfă și că din incompetență sau rea-voință Preoteasa va ajunge să distrugă și CFR Călători. 

În deschiderea scrisorii, Anchidin (foto) revine asupra declarației făcute în noiembrie, spunând că actualul director general de la CFR Marfă, Mihai Frăsinoi este „cel mai slab fost director general din istoria CFR Marfă”. „În mandatul de director general din 2010 al lui Frăsinoi, s-a înregistrat cea mai mare pierdere de la înființarea CFR Marfă, și anume de peste 535 de milioane de lei, la o cifră de afaceri de peste 999 milioane lei. Pierderea a fost de peste 50% din valoarea cifrei de afaceri şi asta în condiţiile în care au fost disponibilizați la începutul anului 2010 un număr uriaș de salariați, și anume 5179. Toți aceștia au beneficiat de ordonanță de guvern şi doar două salarii compensatorii au fost asigurate din bugetul companiei”, explică el.

Preoteasa, concurența lui Frăsinoi pentru titlul de cel mai slab director

Însă, continuă directorul regional, rezultate cel puțin la fel de proaste au fost înregistrate și în mandatul lui Traian Preoteasa la cârma CFR Marfă. „Se pare că m-am înşelat afirmând că Mihai Frăsinoi a reușit să înregistreze cel mai mare dezastru la CFR Marfă. Nu există o altă situație similară (…). Din nefericire, analizând recent indicatorii financiari pentru anul 2020 (…) am constatat că Frasinoi are concurenţă serioasă la titlul de „cel mai slab fost director general din istoria CFR Marfă”, pe nimeni altul decât fostul director general al CFR Marfă, Traian Preoteasa care a fost în fruntea CFR Marfă pe tot parcursul anului 2020”, susține Anchidin.

„La sfârşitul anului 2020, CFR Marfă înregistrează o pierdere de peste 335 de milioane de lei, la o cifră de afaceri de peste 516 milioane lei. Pierderea a fost de peste 64% din valoarea cifrei de afaceri. La acest moment, Mihai Frăsinoi trebuie să fie invidios pe Traian Preoteasa care a reuşit să îi smulgă titlul de „cel mai slab fost director general din istoria CFR Marfă”, titlu pe care îl deţinea neîntrerupt din anul 2010, surclasându-l pe locul secund. Desigur că şi Traian Preoteasa a beneficiat de „aprecierea” conducerii ministerului pentru „performanţele manageriale de la CFR Marfa”, drept pentru care a fost mutat director general la CFR Călători, începând cu data de 01.09.2021”, afirmă el.

Opera de distrugere a CFR Călători continuă

„Din păcate, opera de distrugere a CFR Călători este în plină desfăşurare, mai ales că actualul director general Traian Preoteasa, a început să îşi aducă de la CFR Marfă o parte din foştii cooechiperi, la fel de incompetenti ca el, care l-au sprijinit să performeze atât de bine în anul 2020. Această trupă de incompetenţi adusă de la CFR Marfă a înlocuit specialiştii cu vechime din aparatul central al CFR Călători, pentru că distrugerea CFR Călători nu trebuie să sufere amânare şi trebuie să se facă în regim accelerat”, spune Dumitru Anchidin.

Transportul de marfă a scăzut cu 10 – 15 puncte procentuale în 2020

Trebuie precizat că în 2020 transportul feroviar de marfă a înregistrat o scădere semnificativă, la 84% din cel din 2019, dacă ne raportăm la indicatorul tone transportate sau la 92% pentru indicatorul mii tone km potrivit datelor Statisticii.

Bugetul de venituri și cheltuieli al CFR Marfă prevedea însă zero pierderi în februarie 2020, anterior pandemiei. „La capitolul venituri, avem prognozată o sumă suplimentară de aproximativ 350 milioane de lei, care va proveni în urma vânzării celor 9.800 de vagoane pe care a pus sechestru CFR SA. Odată ce vom ceda aceste vagoane, vom face și o altă economie, prin faptul că nu vom mai plăti non-TUI (tariful de utilizare a infrastructurii pentru vagoanele imobilizate, <la gard>, cum se spune în domeniul feroviar – n.red.) pentru ele”, explica în februarie anul trecut secretul unui rezultat netru al companiei Traian Preoteasa. CFR Marfă are un parc total de aproximativ 35.000 de vagoane, dintre care doar 15.000 sunt în exploatare.

Precizările suplimentare ale celor doi

Ulterior apariției articolului, cei doi au făcut unele precizări pe care le redăm in continuare:

Traian Preoteasa: „Înainte de a îi răspunde trebuie el să răspundă la următoarele întrebări: dacă i-a fost respins ORNISS (Oficiul Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat – n.red) respectiv de două ori, dacă în opera de distrugere a CFR Călători a plătit datoria către CFR Călători cu un automotor neînmatriculat, nu s-a putut înmatricula nici până azi, și care va face obiectul unui dosar penal căci am sesizat parchetul și întrebarea 3 dacă înțelegerea cu automotorul a avut ca parte si numirea fratelui dânsului la CFR Galați. A patra întrebare dacă a avut detașat de la sucursala marfă patru luni șeful de sucursală ca să îi facă (neinteligibil – n.red.) fratelui dânsului la Galați. Până atunci doar instanța de judecată că l-a numit director la o regională desființată poate da explicații”.

Dumitru Anchidin: Dreptul la replică venit din partea domnului Preoteasa este chiar bine-venit, pentru că în acest fel se confirmă din plin cele prezentate de mine în articolul de astăzi, şi anume nivelul de competență/incompetență a acestuia. Să vadă și să înțeleagă o țară întreagă cât de jos este nivelul celui care a fost în diferite perioade de timp în fruntea celor 3 companii de cale ferată.
Este în mod evident un atac mizerabil la persoană. Traian Preoteasa în loc să răspundă la subiect, cu cifre și argumente și să explice cum a reușit să genereze un asemenea dezastru la CFR Marfă, se coboară la adevărata lui valoare şi face un soi de diversiune destul de subțire. Dar ăsta este nivelul, de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere!
Pe scurt cu privire la mizeriile prezentate de Preoteasa:
– ORNISS a fost retras la cererea CFR Marfă, pentru că au încercat să scape de mine, deoarece acesta este o condiție de ocupare a funcției de conducere. Nu le-a ieşit pentru că instanța de judecată a respins acest atac în procesul din 2018;
– automotorul despre care face vorbire a fost executat în contul datoriei de către executorul judecătoresc, iar acesta este perfect înmatriculabil. Îi urez succes cu plângere penală. Iar dacă tot este preocupat de plângeri penale, poate are timp să îşi facă un autodenunț direct la DNA, pentru modernizările de locomotive electrice la CFR Marfă cu firma privată la valori de sute de mii de euro/bucată, în timp ce zeci de locomotive modernizate stau trase pe dreapta și CFR Marfă pierdea procente însemnate din cota de piață, iar salariații erau trimişi în şomaj. Aici îi dau o mână de ajutor domnului Preoteasa, în a își aminti cum a risipit banii companiei şi unul din motivele pierderii uriașe din 2020, deoarece această cheltuială total nejustificată, contribuie la pierderea înregistrată;
– Condamn cu fermitate atacul josnic la adresa familiei mele. Amice, ai coborât nivelul extrem de jos. Eşti chiar josnic. Se vede că nivelul tău IQ este invers proporțional cu nivelul funcţiei pe care nemeritat şi vremelnic o ocupi. Ce amestec are fratele meu în povestea asta?
Pot doar să spun că fratele meu este un salariat cu peste 30 ani vechime numai în sistemul feroviar, iar în perioada cât a fost Director la Galați a fost cel mai performant Director din țară alături de Directorul Regionalei CFR Iași. Iar asta o spune statistică;
– cu privire la detașarea unui salariat de la CFR Marfă la Galați, aceasta s-a făcut legal cu aprobarea celor două conduceri de la nivel central, în interesul CFR Infrastructură, acesta fiind un foarte bun specialist în ramură de linii. Toată perioada cât a fost detașat la Galați a fost prezent numai în teren pe magistrala 500, unde a supravegheat lucrările de ridicare a restricțiilor de viteză. Restricții care se aflau în teren de peste 10 ani.
În urma acestor lucrări, s-a obținut o reducere a timpului de mers pe relația Suceava – București și Iași – București cu aproximativ una oră, faţă de anii precedenți. A se vedea mersurile de tren din trecut versus prezent. Are habar Traian Preoteasa despre aceste lucruri sau despre cum este să performezi ca manager?!”.

Ultimele Articole