luni, aprilie 15, 2024
spot_img

Dublarea și electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia, aprobată de Guvern

Indicatorii aferenți proiectului pentru dublarea și electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia se află pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de joi.

UPDATE. Actul normativ a fost aprobat de Guvern.

Pe agenda Executivului figurează un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia”, lucrare de utilitate publică de interes naţional. Proiectul a fost pus în consultare publică de către Ministerul Transporturilor în urmă cu o lună, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate șase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. și Neptun H.m. și patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruș h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c. Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoara pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.

Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă  electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.

Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație tracțiune CFR/Enel.



Dublarea și electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia, în cifre

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 1.669.048 mii lei, din care lucrări de construcții montaj (inclusiv TVA) – 1.331.697 mii lei.

Valoarea totală a investiției include și exproprieri și relocări de utilități, așa că valoarea propriu-zisă a investiției este cea a lucrărilor de construții montaj, echivalentă a 267,56 milioane de euro.

Capacități:

– lungime cale ferată modernizată (linie simplă) – 16,50 km;

– lungime linie dublă – 28,20 km.

Durata de execuție a investiției: 24 de luni.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole