sâmbătă, iunie 29, 2024
spot_img

VIDEO GALERIE FOTO Cum lucrează austriecii de la PORR la dublarea liniei ferate de Otopeni

Compania austriacă PORR a început de curând lucrările la dublarea liniei ferate de Otopeni, pe baza contractului semnat pe 19 aprilie cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Club Feroviar vă prezintă imagini de la fața locului, din care se poate observa ritmul lucrărilor.

Adrian Bărbulescu

După mai bine de patru luni de la semnarea contractului, muncitorii au ”atacat” șantierul, iar utilajele au început să realizeze lucrările pregătitoare pentru dublarea liniei de cale ferată între Balotești și Mogoșoaia.

Dar să o luăm de la început, din Gara Balotești. Aici e liniște și pace. Șeful de gară discută cu niște cheflii care stau așezați în jurul unei mese de plastic, chiar pe peronul de la linia 1, în prezența a doi maidanezi tolăniți la soare. Îl întrebăm dacă austriecii au început lucrările la linie. ”Da, dar nu aici, la mine, mai încolo”, răspunde el.

Nicio mișcare la P.O. Aeroport, care trebuie modernizat

Ne urcăm în trenul spre București, care sosește la timp de la Urziceni dar pleacă întârziat cu 10 minute, din cauză că garnitura InterRegio dinspre București cu care trebuia să facă cruce, așa cum se spune în limbajul feroviar (să intre în stație, pentru ca celălalt tren să poată utiliza linia simplă), a venit la rândul ei întârziată. Mai târziu aveam să aflăm și cauza întârzierii.

Următoare stație este P.O. Aeroport. Nici aici nu se lucrează, cu toate că în contract este prevăzută construcția unei clădiri noi, moderne, cu toate facilitățile. ”Menţionăm faptul că Punctul de Oprire Aeroport va fi o construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj), cu două peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lățime de 3 m, accesul călătorilor la peroane fiind asigurat prin intermediul unor scări fixe şi rulante, iar accesul persoanelor cu dizabilități va fi asigurat prin intermediul unui lift. Prin finalizarea acestui obiectiv de investiţii Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoia – Baloteşti, parte integrantă a programului de Modernizare a liniei Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA va asigura o creştere a calităţii serviciilor de transport feroviar, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, cu o frecvenţă convenabilă transportului de călători de navetă, favorabilă transportului de călători spre şi de la Aeroport, fără a influenţa traficul de călători de lung parcurs sau traficul de marfă pe relaţia Bucureşti – Urziceni”, se arăta în comunicatul CFR SA dat publicității pe 19 aprilie. Oricum, mai este ceva timp până în septembrie anul viitor, când trebuie finalizat contractul privind dublarea liniei ferate de Otopeni, așa că întârzierea poate fi recuperată printr-o bună mobilizare pe șantier.

Trenul se pune din nou în mișcare și trece pe pasajul de peste DN1, pe care este montată deja a doua linie. Însă până la Halta Odăile, unde este prevăzută următoarea oprire, acolo unde ar trebui să fie a doua linie ferată, nu au fost smulse nici bălăriile.

De la Odăile la Mogoșoaia se lucrează ”cu talent” la dublarea liniei ferate de Otopeni

La Odăile se va face ramificația către Aeroportul Henri Coandă, proiect la care gălățenii de la Arcada Company (lideri de asociere) lucrează intens, pentru a se ține de promisiunea făcută că va fi gata până în luna mai a anului viitor, chiar înainte de meciurile de la Euro 2020 pe care le va găzdui Bucureștiul. Ei bine, de aici și până la Mogoșoaia se lucrează ”cu talent”.

Utilajele lucrează de zor la nivelarea porțiunii pe care vor fi amplasate mai întâi terasamentul de piatră spartă și mai apoi șinele. De altfel, în această zonă se află și organizarea de șantier a firmei de construcții. Deja, terenul este pregătit până în apropiere de stația Mogoșoaia, acolo unde se oprește proiectul de dublare a liniei ferate.

Ajungând în această zonă, am aflat și cauza întârzierii de mai devreme, care nu este singulară. Din cauza lucrărilor în desfășurare, a fost introdusă o restricție de viteză de 30 km/oră, față de 100 km/oră, cu cât se circula înainte ca muncitorii să-și facă apariția pe șantier.

Sincronizarea proiectelor este vitală pentru Euro 2020

Este extrem de important ca pe acest tronson dintre Mogoșoaia și Odăile lucrările să fie gata până în luna mai a anului viitor.

Altminteri, degeaba va fi gata racordul de la Aeroport la Odăile, pentru că trenurile nu vor mai face de la Otopeni la Gara de Nord 20 de minute, așa cum au promis oficialii de la Transporturi, ci mult mai mult, reducând considerabil atractivitatea conexiunii feroviare. Probabil tocmai din această cauză austriecii de la Porr au decis să înceapă lucrările din această zonă, pentru a se sincroniza cu celălat proiect. Și asta pentru că UEFA a condiționat organizareala București a meciurilor de la Euro 2020 de existența unei alte variante de transport, în afară de cea rutieră, de la Aeroportul Otopeni spre Capitală.

Peste 10 milioane de euro pentru dublarea liniei ferate de Otopeni

Obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, în valoare de 50,5 milioane de lei (echivalentul a 10,5 milioane de euro), are finanţare asigurată de la bugetul de stat. Durata de realizare a acestei investiţii este, conform contractului, de 17 luni (până în septembrie 2020) şi include cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

Trebuie precizat faptul faptul că, proiectul reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe reţeaua feroviară, finanțată exclusiv din fonduri de la bugetul de stat. Contractul pentru dublarea liniei de cale ferată pe traseul Mogoşoaia – Baloteşti acoperă o gamă complexă de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, prin lucrări de consolidare şi lărgire a terasamentului, montarea suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble pe întreaga distanţă, lucrări de reparaţii şi consolidare a patru podeţe, trei poduri şi o trecere la nivel.

În proiect este inclusă, în afară de construirea noului Punct de Oprire Aeroport (PO Aeroport), și montarea instalaţiilor de semnalizare şi telecomunicatii feroviare pe întreaga distanţă şi instalaţii de energoalimentare pentru PO Aeroport.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Aghireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole