spot_img
joi, ianuarie 20, 2022
spot_img

VIDEO GALERIE FOTO Au sosit șinele pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești

Cupoanele de șină pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești au ajuns miercuri la ”locul faptei”, din Polonia, după o călătorie de mai multe zile. Un alt tren, încărcat tot cu cupoane de șină, a ajuns joi dimineață la Mogoșoaia.

Adrian Bărbulescu

FOTO Adrian Constantin Zofei

Garnitura încărcată cu cupoanele de șină a ajuns în gara Mogoșoaia cu puțin timp înainte de ora 17,00. Ea intrase în țară în urmă cu patru zile, pe la punctul de frontieră Curtici. Celălat tren a plecat deja de la Drobeta Turnu Severin, a circulat toată noaptea, iar  joi la ora 4,45 a ajuns și el la Mogoșoaia.

În ultima perioadă, austriecii de la Porr Construct au făcut lucrări de defrișare, de nivelare a terenului și de amplasare a terasamentului pe porțiunea dintre Gara Mogoșoaia și Halta Odăile, de unde se va desprinde racordul către Aeroportul Henri Coandă Otopeni. Acum, se va putea trece la următoarea etapă, cea a montării traverselor și apoi a șinelor propriu-zise.

Contract de peste 10 milioane de euro pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia-Balotești

CFR SA a anunțat pe 19 aprilie că a semnat cu Porr Construct contractul pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia – Balotești, care include și construcția unui nou punct de oprire, la standarde europene, în locul celui existent, din câmp.

Obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, în valoare de 50,5 milioane de lei, are finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Durata de realizare a acestei investiţii este, conform contractului, de 17 luni şi include cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

Contractul pentru dublarea liniei de cale ferată pe traseul Mogoşoaia – Baloteşti acoperă o gamă complexă de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, prin lucrări de consolidare şi lărgire a terasamentului, montarea suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble pe întreaga distanţă, lucrări de reparaţii şi consolidare a patru podeţe, trei poduri şi o trecere la nivel.

Trebuie precizat faptul faptul că, proiectul reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la bugetul de stat.

Ultimele Articole