Timp de două nopți la rând, în weekendul care tocmai s-a încheiat, s-au făcut lucrări pentru dublarea căii ferate la Timișoara.
”În cadrul lucrărilor de modernizare de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, în nopțile de 28.02.2025 și 01.03.2025, au avut loc operațiuni complexe de montare a primului tablier metalic pe pasajul inferior Popa Șapcă, ce are drept scop dublarea liniei ferate peste acest pasaj. Tablierul a fost transportat cu o mașină agabaritică și poziționat cu ajutorul unei macarale de mare tonaj după ce, în prealabil, a fost verificată infrastructura pasajului. Această lucrare a necesitat oprirea circulației rutiere în zona pasajului pe perioada celor două nopți. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat!”, se arată într-o postare de luni de pe contul oficial de Facebook al Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara.
Lucrările pe calea ferată Timișoara Est-Ronaț Triaj, în cifre
Pe Lotul 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr. D, cu o lungime de 13,86 km (șantier care include și dublarea căii ferate la Timișoara), lucrează Asocierea Webuild SPA – Participazioni Italia SPA – Salcef SPA.
Potrivit ultimei monitorizări a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, prezentată de Club Feroviar, la nivelul lunii decembrie 2024 stadiul fizic al lucrărilor pe acest lot era de 3,25%, cu un avans de 1,75 puncte procentuale față de luna precedentă.
Finanțarea contractului în valoare de 1.440.433.361,02 lei fără TVA este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR, fonduri europene) și bugetul de stat. Durata de execuție este de 102 luni (42 de luni execuție și 60 de luni garanție).