Drumarii si ceferistii se lovesc unii de altii, din nou, acum la Pasajul Domnesti

Proiectul pasajului Domnesti va trebui refacut astfel incat sa fie respectat avizul dat de CFR SA.

Proiectul pasajului Domnesti va trebui refacut astfel incat sa fie respectat avizul dat de CFR SA.

Desi sunt parte a aceluiasi minister, cel al Transporturilor, drumarii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din Romania si ceferistii de la CFR SA par a nu se sincroniza in cel mai bun mod cu putinta.

Cel mai recent caz este pasajul Domenesti, de fapt un giratoriu suspendat situat la prelungirea Ghencea si centura Bucuresti unde proiectul rutier se apropie periculos de mult de calea ferata.

Oficiali din cadrul proiectului spun ca, dupa cum se prezinta proiectul rutier, are loc o mulare a celor doua componente, rutiera si feroviara, la o distanta de aproximativ trei metri, in conditiile in care avizul CFR a fost dat pentru o distanta de cinci metri. Este vorba de distanta dintre axul caii ferate si o fata activa a pasajului, explica un inginer.

El afirma ca problema nu este insa una majora. La inceputul saptamanii viitoare aceasta se va solutiona prin o translatare a componentei rutiere. In prezent distanta prevazuta este de 3,07 metri, in loc de cinci metri.

Ingineri din constructia de drumuri sunt critici la adresa colaborarii dintre cele doua companii de infastructura. Ar trebuie sa fie facute reciproc concesii, caci ambele companii sunt in cadrul aceluiasi minister, spune un inginer proiectant de drumuri, proprietar al unei firme de profil.

Lucrari la pasaj sunt derulate de o asociere condusa de constructorul roman Straco care mai include Comnord si Specialist Consulting. Pasajul suprateran are o lungime de 414,8 metri liniari, doua pasaje pe bretele de acces de 374 metri si un sens giratoriu denivelat pe pasajul suprateran de 258 metri. Lucrarile costa 185 milioane lei iar perioada de executie a lucrarilor este de 24 de luni.

Erorile nu sunt o noutate

Lucrari efectuate de autoritatile locale acum zece ani la realizarea unui pasaj in zona Pipera-Tunari dadeau nastere la alte probleme. Atunci era vorba tot de o nerespectare a distantelor dintre elemnetele infrastructurii rutire si feroviare.

“Proiectul si executia pasajului superior Pipera – Tunari nu au tinut cont de proiectul de reabilitare a caii ferate. Pasajul rutier trece peste doi stalpi care au rol de sustinere atat liniei de contact, cat si a cablului cu fibre optice.
In aceasta situatie, sunt necesare urmatoarele lucrari: demontarea acestor stalpi si repozitionarea lor, demontarea si montarea a doua semnale de avarie din apropierea statiei CF Baneasa si demontarea fibrei optice”, spunea  CFR la acel moment.

“Avand in vedere cele mentionate, va informam ca nu exista o concordanta intre cele doua proiecte, respectiv Proiectul de reabilitare a caii ferate si Proiectul pasajului superior, beneficiarul fiind nevoit sa suporte cheltuielile necesare pentru reproiectarea lucrarilor feroviare”.

La acel moment primaria Voluntari a cerut devierea trenurilor Bucuresti-Constanta. Mai mult, autoritatile din Voluntari au trebuit sa suporte toate cheltuielile cu devierea trenurilor.