joi, februarie 20, 2025
spot_img

VIDEO Asociația Mocănița Transilvaniei a pus pe șine o drezină benzino-electrică

O drezină benzino-electrică a fost (re)pusă pe șine de Asociația Mocănița Transilvaniei între Teaca și Râciu, în județul Bistrița-Năsăud.

drezină benzino-electrică

Singura cale ferată din țară cu tranzacție benzino-electrică, avea punctul de pornire în județul Bistrița-Năsăud. Uitat de multă vreme, acest concept a fost repus în practică de iubitorii Mocăniței Transilvaniei, informează site-ul local Bistrițeanul.

Județul Bistrița-Năsăud s-a lăudat, în urmă cu zeci de ani, cu o cale ferată cu tracțiune benzino-electrică. Au trecut 80 de ani de când calea ferată respectivă a fost desființată, dar conceptul acesta i-a atras pe iubitorii mocăniței.

O drezină benzino-electrică, pe traseul Teaca – Râciu

În consecință, aceștia au decis să repună pe șine acest concept care părea de mult timp uitat, utilizând în acest sens drezina pe care o au la Teaca.

”Singura linie ferată cu tracţiune benzino-electrică care a existat la noi în ţară a fost cea dintre Prundu Bârgăului și Dornișoara, traversând Carpații Orientali, prin Pasul Tihuța. Linia a fost desființată în 1940, însă povestea ei ne-a inspirat să testăm și noi un concept asemănător. Drezina noastră benzino – electrică are tracțiune electrică în sensul de mers Teaca – Râciu, iar motorizarea pe benzină o folosim la întoarcere”, au scris cei de la Asociația Mocănița Transilvaniei pe contul lor oficial de Facebook.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole