Luni dimineață avem trei locomotive defecte la CFR Călători, dintre care una aflată la tracțiunea unui tren internațional.
UPDATE. Într-un final (la peste cinci ore de la producerea incidentului în care a fost implicat trenul IRN 79), CFR Călători a dat și un comunicat oficial. Îl redăm integral, cu mențiunea că el face referire doar la IRN 79, nu și la celelalte două trenuri care au avut locomotive defecte luni dimineață: ”CFR Călători informează că astăzi, 6 februarie 2023, trenul IR 79 Budapesta – București Nord va ajunge la destinație cu o întârziere de aproximativ 230 minute. Aceasta a fost generată atât din cauza condițiilor de circulație, cât şi din cauza unei defecțiuni care a avut loc la locomotivă, în stația Gura Motrului, pe fondul condițiilor meteo nefavorabile. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate şi le mulţumește pentru înţelegere. Menţionăm că circulaţia trenurilor de călători se desfăşoară în condiţii de iarnă severă în special în zonele aflate sub avertizări meteo de vreme nefavorabilă, ceea ce poate conduce la întârzieri sau modificări ale programului de circulatie”.
Știrea inițială:
Trenul IRN 79 a plecat dumincă la ora 15,10 din Budapesta (16,10 ora României) și trebuia să ajungă la destinația finală, București Nord, luni la ora 8,06. Garnitura a circulat aproape conform graficului până la stația Gura Motrului, unde s-a defectat locomotiva.
”Trenul se află acum în circulație, cu 213 minute întârziere, din care 59 de minute ca urmare a condițiilor de circulație și restul ca urmare a defectării locomotivei la Gura Motroului, din cauza condițiilor meteo nefavorabile”, au precizat, la solicitarea Club Feroviar, oficialii Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA.
Alte două locomotive defecte la CFR Călători
O altă locomotivă a operatorului feroviar de stat s-a defectat luni dimineață, de această dată pe Valea Prahovei.
Este vorba de locomotiva aflată la tracțiunea trenului Regio 3022, care plecase din Brașov la ora 4,05 și ar fi trebuit să sosească în Gara de Nord din București la ora 7,39. Numai că la stația Comarnic locomotiva s-a defectat, iar trenul are o întârziere de 90 de minute.
În fine, o a treia locomotivă s-a defectat la Piatra Olt. Din această cauză, trenul R 2010 operat de CFR Călători, care a plecat la ora 2,20 din Sibiu și trebuia să ajungă la 6,58 la Caracal a avut o întârziere de 50 de minute.
Oficialii CFR Călători nu au vrut să explice de ce trimiterea unor locomotive de ajutor în cazul celor trei trenuri a durat atât de mult.
CITEȘTE și Locomotivă defectă la un tren Intercity. Ce întârziere are garnitura CFR Călători