joi, ianuarie 16, 2025
spot_img

VIDEO Dosar penal pentru mecanicul DB care a lăsat locomotiva ”pe avarii”. Precedentul de la Ploiești

Polițiștii au întocmit dosar penal pentru mecanicul DB care a lăsat locomotiva ”pe avarii” la o trecere la nivel din Valul lui Traian, susține presa locală. Este a două oară în ultimele trei luni când un mecanic de locomotivă de la Deutsche Bahn este implicat într-un incident.

Adrian Bărbulescu

dosar penal pentru mecanicul DB

Pe internet au apărut duminică imagini incredibile cu mecanicul unui tren de marfă aparținând Deutsche Bahn care oprește locomotiva în dreptul unei treceri la nivel cu calea ferată pentru a-și cumpăra o cafea. În acest timp, șoferii așteptau în coloană să-și poată continua călătoria, în condițiile în care trecerea la nivel era blocată de locomotiva marfarului.

Conductorul locomotivei inscripționate „Mircea Eliade“ a operatorului DB Schenker România tracta o garnitură de marfă în cursul zilei de 22 martie, circulând dinspre Cernavodă spre Constanța. Când a ajuns în Valu lui Traian, mecanicul a oprit garnitura în dreptul trecerii la nivel cu calea ferată ce duce spre cartierul Zona C, a coborât din cabină, a intrat într-un chioșc din apropiere, de unde a ieșit după câteva minute, cu o cafea în mână.

Dosar penal pentru mecanicul DB: infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice

Potrivit unor surse neoficiale citate de CTNews.ro, pe numele mecanicului trenului 30691 a fost întocmit dosar de cercetare penală pentru încălcarea art. 339 Noul Cod Penal – Împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice, infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice.

Reprezentanții IPJ Constanța au precizat că „în urma apariției imaginilor video, polițiștii din cadrul S.R.P.T. Constanța s-au autosesizat si efectuează verificări în vederea stabilirii situației de fapt și luarea măsurilor legale care se impun“.

Accidentul feroviar de la Ploiești din 18 decembrie 2019

La data de 18 decembrie 2019, un alt mecanic de locomotivă al Deutsche Bahn a fost implicat într-un accident feroviar la Ploiești.accident feroviar la Ploiești trenuri s-au ciocnit

Locomotiva DB s-a ciocnit cu cea a unui tren Regio operat de CFR Călători. Cu toate că încă nu este gata Raportul de Investigare Final, o notă a Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER) dă de înțeles că accidentul s-a produs din vina mecanicului de locomotivă de la Deutsche Bahn Cargo România.

Specialiștii de la AGIFER au făcut o cercetare la fața locului și au descris circumstanțele producerii acestui incident, care a fost catalogat drept ”accident feroviar grav”. Pe 18 decembrie 2019, trenul Regio 5008 operat de CFR Călători, remorcat cu locomotiva EA 527, a plecat din Gara Buzău și avea ca destinație București Nord. La ora 15,35 garnitura a intrat în stația CFR Ploiești Triaj,  pe baza indicației permisive a semnalului YS, urmând să gareze la linia 6.

Locomotiva DB a trecut ”pe roșu”

În acceași zi, trenul de marfă nr.30558-1 aparținând operatorului de transport feroviar Deutsche Bahn Cargo Romania SRL, remorcat cu locomotiva EA 013, a plecat din Gara Craiova și avea ca destinație Gara Buzău. Marfarul, care circula pe firul II Brazi-Ploiești Triaj, a intrat în stația Ploiești Triaj, la linia 4 din grupa A, pe baza indicației semnalului de chemare YPF și a garat la această linie, la ora 15,30.

”Trenul nr.30558-1 s-a pus în mișcare, fără a avea ordin de circulație pentru expediere și a depășit semnalul de manevră M 158, în poziția pe oprire (sublin.ns.). Trenul de călători nr.5008 care circula de la Buzău la București urma să fie primit în stația CFR Ploiești Triaj la linia 6. La ora 15:35, pe parcursul de intrare a acestui tren la linia 6, pe zona dintre sch.nr.62 și TJD nr.76/84, s-a produs tamponarea violentă între locomotiva EA 527 care remorcase trenul de călători nr.5008 cu locomotiva EA 013, care remorcase trenul de marfă nr,30558-1”, se arată în Nota AGIFER.

În urma impactului, locomotivele celor două trenuri au fost avariate. Mai mult, primul vagon al trenului de călători a fost deformat și suspendat de a doua osie de la primul boghiu. În ceea ce privește marfarul, primul și al treilea vagon au deraiat de câte o osie.

Urmează să așteptăm raportul final al investigației în ceea ce privește accidentul de la Ploiești. Între timp, polițiștii constănțeni au deschis dosar penal pentru mecanicul DB care a lăsat locomotiva ”pe avarii” în Valul lui Traian.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole