Polițiștii au întocmit dosar penal după accidentul feroviar din gara Galați de sâmbătă seara, pentru infracțiunile de ”distrugere sau semnalizare falsă”, ”ucidere din culpă” și ”vătămare corporală din culpă”.
Sâmbătă seara, la ora 19,19, locomotiva EC 128 a trenului Regio 7576, care urma să plece în direcția Mărășești, la cuplare a tamponat violent vagonul 261609098. Locomotiva tocmai ce ieșise din Depoul Galați, aflat la o distanță de aproximativ 500 de metri de gară.
Impactul puternic a împins vagonul pe o lungime de 80 de metri. În vagon se afla şeful de tren, Gina Basoc, o femeie de 53 de ani, care, din păcate a decedat după ce a suferit în repetate rânduri stop cardio-respirator, așa cum a informat Club Feroviar. De asemenea, în vagon se mai aflau conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum și un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, județul Galați, ambii răniți și transportați la Spitalul Județean.
Potrivit Inspectoratului Județean de Poliție Galați, cercetările de sâmbătă seară, după producerea accidentului, au fost desfăşurate atât de inspectorii de la Inspectoratul Teritorial de Muncă, cât şi de polițişti, AGIFER, Revizoratul Regional de Siguranța Circulației și SRTFC Galați.
Accidentul feroviar din gara Galați: impactul s-a produs la 75 km/oră
Din cercetări a reieşit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/oră, iar din declarația mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc, iar cãnd mecanicul a încercat să acționeze sistemul de frânare, acesta nu a mai frânat. Anterior, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, susținuse că în momentul impactului locomotiva avea aproximativ 30 km/oră.
Atât mecanicul de locomotivă, un bărbat de 49 de ani, din municipiul Tecuci, cu o vechime în muncă de 15 ani, cât si conductorul de tren au fost testați cu aparatul alcootest DRAGER, rezultatele fiind negative.