Un dormitor CFR Marfă din Baia Mare a fost scos la închiriere de operatorul feroviar de stat. Directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache, spune că decizia a fost luată deoarece în ultima perioadă nu au mai fost trenuri care să ajungă în reședința județului Maramureș. În consecință, existența dormitorului respectiv nu se mai justifică. În general, conducerea operatorului feroviar a luat decizia că dacă o pensiune este mai aproape decât un dormitor propriu, personalul de tren să fie cazat la pensiune.
”SNTFM CFR Marfă organizează în data de 22.08.2024 procedura de licitație pentru închiriere clădire <Dormitor>, pe raza Punctului de Lucru Cluj, situat în localitatea Baia Mare, str. Gării, nr. 45. Informații privind organizarea, desfășurarea și documentația procedurii de licitație se pot solicita pe adresa de e-mail: office.marfa@cfrmarfa.com sau la telefon 0738.199.217”, a anunțat operatorul feroviar național pe pagina sa de Facebook.
Facilitatea de cazare este inutilă, pentru că nu mai sunt trenuri în zonă
Cum pe rețeaua de socializare mulți se întrebau de ce a fost luată această decizie, iar unii au criticat-o, l-am contactat pe directorul general al CFR Marfă, Daniel Apostolache, pentru a ne da lămuriri.
”De mult timp nu mai am activitate în zona Baia Mare, e moartă zona aia din punctul de vedere al traficului de marfă. Suntem foarte atenți la fiecare leuț cheltuit, asta le-am spus și angajaților, că trebuie să ne comportăm ca o familie în ceea ce privește cheltuielile”, a declarat Daniel Apostolache pentru Club Feroviar.
Pensiune în loc de dormitor CFR Marfă
El a explicat că dacă vor exista trenuri ale CFR Marfă care să ajungă la Baia Mare, mecanicii și șefii de tren nu vor fi lăsați de izbeliște, ci vor fi cazați la pensiunile din zonă. ”În general, am luat această decizie: dacă o pensiune este mai aproape decât dormitorul nostru, cazăm pesonalul la pensiune, pentru că o oră de regie poate ajunge, ca bani, aproape cât o noapte la pensiune”, a mai spus directorul general al CFR Marfă.
Daniel Apostolache e adăugat că salariile au crescut în ultima perioadă (în special datorită aplicării coeficienților din Legea 195/2020 privind Statutul personalului feroviar, menționăm noi) și că plata orelor suplimentare poate încărca bugetul societății. Așa că în loc de dormitor, pensiune, unde angajații operatorului au și condiții mai bune de cazare, așa că toată lumea este mulțumită.
Operatorul feroviar de stat scoate la licitație activele inutile
În condițiile în care ajutorul de stat acordat la privatizarea eșuată din 2013 grevează asupra bugetului societății, actuala conducere a CFR Marfă a început de mai bine de un an un proces de scoatere la licitație a activelor innutile, care nu contribuie direct la obiectul principal de activitate.
Astfel, mai întâi au fost scoase la licitație, sub ”umbrela” Autorității Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) sute de vagoane și zeci de locomotive ale CFR Marfă, în scopul reducerii datoriei la bugetul de stat. Apoi, la licitație au ajuns și cele două ferry boat-uri ale operatorului, ”Mangalia” și ”Eforie”. De asemenea, au fost puse pe piață, în vederea vânzării lor, în ultima perioadă, și hotelul situat în stațiunea Predeal, dar și sedii ale CFR Marfă din orașele Timișoara și Iași, după cum a scris recent publicația noastră.
Totodată, a fost organizată și o licitație în scopul vânzării mai multor piese excedentare, cum ar fi motoare de locomotive, chiulase, compresoare sau electromotoare. Licitația de la Bursa Română de Mărfuri a ajuns la a doua ”strigare”, după ce prima nu a avut succes, iar prețul pieselor a fost redus cu 10%.