Compania de comunicare business DoingBusiness România a dat publicității raportul său pe acest an, o trecere în revistă care marchează un moment important în transporturile feroviare, și anume depășirea cifrei de afaceri a CFR Marfă de către un operator privat.
Pe primele locuri la capitolul transporturi feroviare se situează încă operatori de stat, însă în acest an, în premieră, Grup Feroviar Român (GFR) a depășit cifra de afaceri a CFR Marfă. Astfel, datele valabile pentru 2019 arată că GFR a avut o cifră de afaceri de 732,9 milioane lei, în creștere de la 674 milioane lei pentru 2018. CFR Marfă a scăzut însă de la 716 milioane lei la 674 milioane lei. Locul următor a fost ocupat de Tim Cargo cu 331 milioane lei și Deutsche Bahn Cargo cu 259 milioane lei. Compania germană a avut una dintre cele mai importante creșteri (17%), fiind depășită la capitolul dinamică doar de Unicom Tranzit (35%) și alte câteva companii mici.
Căderile cele mai mari au fost ale companiei lui Călin Mitică, respectiv Transferoviar Grup, scădere de aproape 30%, cu o pierdere de 13,62 milioane lei.
În industria materialului rulant, câștigător detașat a fost Astra Rail, cu cifră de afaceri în creștere cu 46,25% la 730 milioane lei, dar cu pierdere de 31,55 milioane lei.
Locul secund a fost deținut de Alstom, deținătoare a unor importante contracte de mentenanță metrou și lucrări de infrastructură (246 milioane lei în ușoară scădere față de anul precedent). Locurile următoare au fost ocupate de Voestalpine Railway (210,54 milioane , creștere cu 19% și profit de 24 milioane lei), Softronic (100 milioane lei și profit de 11 milioane lei ) și Reloc cu 90,79 milioane lei (creștere a afacerilor cu peste 19%). Electroputere și Astra Vagoane au avut fiecare o cifră de afaceri de peste 80 milioane lei. Raportul este disponibil aici. (D.C.)