joi, mai 22, 2025

Florin Dobrescu despre CCM la CFR SA. ”Am vrut să mulțumim pe toată lumea”

”Am venit în sprijinul oamenilor, am vrut să mulțumim pe toată lumea”, spune președintele Federației Naționale Drum de Fier, Florin Dobrescu despre CCM la CFR SA, care a fost semnat joi de sindicate și administrație.

Adrian Bărbulescu

Dobrescu despre CCM la CFR

Liderul sindical a explicat pentru Club Feroviar cum au decurs negocierile pentru semnarea contractului colectiv de muncă 2019 – 2020.

Întrebat ce s-a întâmplat cu zecile de puncte care rămăseseră în divergență după runda de negocieri de miercuri, Dobrescu a răspuns că reprezentanții celor trei organizații sindicale participante au renunțat la ele: ”Altfel nu aveam cum să semnăm contractul. Ne-au zis că dacă nu renunțăm la ele, scade procentul de majorare salarială”.

Singurul lucru în plus, față de majorarea salariilor cu 15% de la 1 septembrie, pe care au reușit să-l obțină sindicaliștii în materie de remunerare a fost o creștere cu 5% pentru gradele profesionale I și II. ”Acest lucru era imperios necesar, pentru că oamenii nu mai voiau să vină de la subunități la regionale sau în aparatul central, pentru că nu erau bani în plus, ci doar mai multă muncă”, a explicat Florin Dobrescu.

El a continuat, arătând că sindicatele au cerut revenirea la grila de salarizare cu 46 de clase (Anexa 1), care a fost comasată în urmă cu doi ani de zile în doar 25 de clase, dar că acest lucru nu a fost acceptat. ”Foarte multe categorii voiau o altă poziție pe grilă, dar nu s-a putut, pentru că sunt 60 de funcții în companie și doar 25 de poziții în grilă”, a detaliat liderul sindical.

Florin Dobrescu despre CCM la CFR SA: ”Intrăm în 2020 cu un brut mai mare”

Florin Dobrescu a spus pe pe lista de revendicări a sindicaliștilor s-au mai aflat și alte puncte, însă aprobarea lor, în condițiile impuse de administrație, ar fi dus la creșteri diferențiate ale salariilor între diversele categorii: ”Îi încăieram pe oameni – unii primau, alții nu – așa că am considerat că e mai bine să acceptăm un procent unitar pentru toți angajații”.

Inițial, reprezentanții administrației la negocieri au propus o majorare salarială de 10%, dar aplicabilă începând cu data de 8 iunie (când intră în vigoare contractul colectiv de muncă). Apoi, s-a ajuns la varianta, acceptată de toată lumea, cu 15% de la 1 septembrie (după ce administrația încercase să impună 1 octombrie). ”Nu se întâmplă nimic trei luni de zile, dar așa intrăm și noi în 2020 cu un brut mai mare. Să nu uităm că se apropie intrarea în vigoare a Statutului personalului feroviar, care e bine să ne prindă cu salarii mai mari”, a explicat Florin Dobrescu această decizie.

Urmează alte negocieri, după înregistrarea CCM

După înregistrarea CCM la Inspectoratul Teritorial de Muncă, la CFR SA urmează alte runde de negocieri.

În primul rând, este vorba de suma pe care o primește fiecare angajat al companiei naționale de căi ferate care acum este stabilită la 1.000 de lei. ”Vrem să negociem creșterea acestei sume, să ajungem la 1.450 de lei, cât este valoarea unui tichet de vacanță”, a spus liderul sindical feroviar.

Apoi, se vor face negocieri cu administrația și pentru majorarea sumei pe care o primesc angajații în funcție de numărul de copii aflați în întreținere, care în momentul de față este de 150 de lei/copil. Nu în ultimul rând, se va supune negocierii și cuantumul ajutoarelor materiale pe care le primesc ceferiștii pentru incapacitate temporară de muncă, spitalizare, operații, dar și pentru deces.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA are în prezent 23.400 de angajați. Administrația CNCF CFR SA și cele trei organizații sindicale reprezentantive – Federația Drum de Fier, Federația Națională Mișcare Comercial Vagoane și Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare – au semnat joi un nou contract colectiv de muncă valabil 12 luni.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole