Planurile de dezvoltare a transportului local din Brașov, inclusiv realizarea unei rețele de metrou la Brașov, încing spiritele.
După ce Clujul a dat un exemplu recent, ca fiind primul oraș de provincie ce își dezvoltă o rețea de metrou, oficialii brașoveni își doresc și ei unul.
Consilierul local Ciprian Chiricheş (PNL) a anunţat, în cadrul unei dezbateri din cadrul Consiliului Local Braşov, că nevoia de mobilitate a Braşovului va deveni tot mai mare în următorii 25 – 30 de ani, iar Braşovul trebuie să se gândească la un metrou, potrivit bzb.ro. „Transport subteran şi suprateran. Eu am mare încredere că această urbe este într-un trend ascendent, într-o continuă dezvoltare, şi vreţi – nu vreţi (adresându-se primarului Allen Coliban – n.r.) nu putem să oprim lucrurile în loc”.
Penelistul Chiricheş a lansat un atac pe această temă împotriva primarului Brașovului, useristul Allen Coliban. Acesta nu ar avea viziune pentru a prevedea cum va arăta Braşovul în viitor și se opune unor investiţii în infrastructură doar pentru că specialiştii au spus că acele obiective nu ar fi oportune. „Dumneavoastră sunteţi primarul care spune nu dezvoltării infrastructurii municipiului Braşov – nu pentru pasajul hobanat, nu pentru breteaua de legătură între Cărămidăriei şi Poiana Braşov”, a atacat Chiricheş.
Megalomanii explicabile prin interesele imobiliare
În replică, primarul i-a transmis că de drumul de legătură dintre Cărămidăriei şi Poiana Braşov nu au nevoie cetăţenii, ci „doar proprietarii unor parcele de pe acele dealuri”. „Aceiaşi proprietari au nevoie şi de scoaterea din fondul forestier şi de modificarea limitelor rezervaţiei, astfel încât să nu aibă probleme să dezvolte construcţii pe dealurile din zona Warthe. Aceste proiecte megalomanice nu au avut în vedere interesele cetăţenilor”, a spus Coliban.
Proiecte anterioare unui metrou la Brașov
Planuri de realizare a unui metrou au existat și la Timișoara. În 2015, Grindeanu l-a ironizat pe fostul primar Nicolae Robu pentru lansarea ideii de metrou în Timișoara.
În 2015, când Nicolae Robu era primar al Timișoarei și a lansat (încă din 2013) ideea construirii unui metrou în Timișoara, Sorin Grindeanu, președinte interimar al PSD Timiș la vremea respectivă, spunea că Robu vrea să arunce bani pentru studiul de fezabilitate în vederea realizării liniei de metrou în condițiile în care este puțin probabil ca acest proiect să fie realizat.
„Eu consider că în acest moment se aruncă bani și nu este o problemă nouă chestiunea cu metroul. Se spune despre ea de un an și ceva, chiar doi, spune domnul primar. S-au aruncat bani pe studiul de fezabilitate, kilometrul de metrou fără proiectare, fără studii, fără alte costuri, în acest mediu, și m-am interesat la Ministerul Transporturilor atunci când a fost repusă pe tapet, în Timișoara, chestiunea cu metroul este de 60 de milioane de euro kilometrul. Atât este costul”, spunea Grindeanu citat de tion.ro.