Ministerul Transporturilor și Infratructurii a reușit performanța să aplice transferul modal taman pe invers, de la feroviar la rutier. Un dispensar de căi ferate care face parte, din punct de vedere administrativ, din Spitalul CF Timișoara, va fi transformat în autogară.
Pe site-ul ministerului a fost postat, în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea valorii de inventar și a datelor de identificare ale unor bunuri imobile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Spitalul Clinic Căi Ferate Timișoara, trecerea acestora în domeniul public al municipiului Lugoj, județul Timiș, precum şi modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.
Vizat este Dispensarul de căi ferate Lugoj. În expunerea de motive a proiectului de act normativ se arată faptul că bunurile imobile se află la o distanță de aproximativ 70 km de Timișoara și că în aceste imobile unitatea sanitară nu mai desfășoară activitate din anul 2000. Astfel, ”imobilul a suferit degradări avansate a (corect este ”ale”, pentru că acordul se face cu ”degradări” – n.red.) finisajelor exterioare, interioare cât și a (și aici, corect este ”ale” – n.red.) instalațiilor sanitare, necesitând renovări multiple”.
Dispensar de căi ferate, transformat în autogară lângă gara Lugoj
”Consiliul Local al Municipiului Lugoj, prin Hotărârea nr. 244/18.09.2023, și-a manifestat interesul cu privire la preluarea acestor imobile din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Spitalul Clinic Căi Ferate Timișoara, în domeniul public al Municipiului Lugoj cu scopul facilitării construirii unei autogări și exploatării în condiții optime a acesteia, în beneficiul comunității locale. Având în vedere că în acest an Municipiul Lugoj a achiziționat și recepționat 9 autobuze electrice. iar în municipiu nu există autogară, se intenționează ca în regim de maximă urgență să se construiască o nouă autogară, în prima jumătate a anului viitor”, se mai arată în document.
De fapt, Nota de fundamentare a fost făcută anul trecut și acum a fost pusă copy/paste pe site, fără a i se da o citire prealabilă. Nu ”în acest an” au fost recepționate cele nouă autobuze electrice, ci anul trecut, în luna noiembrie, după cum a scris și presa locală la vremea respectivă. De aici tragem și concluzia că, de fapt, atunci când în Nota de fundamentare scrie ”în prima jumătate a anului viitor”, de fapt este vorba de acest an, 2024.
Revenind la Dispensarul CF Lugoj, inițiatorii susțin că ”administrarea imobilului generează cheltuieli pentru igienizare, imobilul fiind în vecinătatea gării din municipiul Lugoj. Dezafectarea clădirii, lipsa lucrărilor de reparații și întreținere au condus și conduc în continuare la deteriorarea clădirii și a instalațiilor aferente. Imobilul nu mai poate fi utilizat pentru scopul pe care l-a avut inițial, acela de Dispensar Medical, drept pentru care i-a încetat uzul și interesul public național”.