Dă bine la alegători. Premierul Marcel Ciolacu va face sâmbătă o vizită la Arad, inclusiv la Astra Vagoane Călători. Industria feroviară este un adevărat magnet pentru politicieni, deși modul în care aceștia organizează licitațiile nu lasă nicio șansă industriei locale.
Conform unor informații obținute „pe surse”, dar confirmate ulterior de conducerea partidului, Marcel Ciolacu va da startul oficial al campaniei electorale prezidențiale la Arad, semn că rezultatele organizației arădene la alegerile locale și europarlamentare nu au trecut neobservate „la centru”, potrivit publicației specialarad.ro.
Despre interesul real al politicienilor față de industria locală citește Ce șanse are singurul producător român de rame electrice la licitația ARF de peste 500 milioane euro
Startul va fi marcat de vizita în municipiu a candidatului Marcel Ciolacu, o vizită anunțată pentru sâmbătă, 2 noiembrie, dar încă neconfirmată oficial. Programul pregătit de organizația arădeană pentru Marcel Ciolacu prevede o întâlnire cu oamenii de afaceri din Arad, urmată de o vizitarea unei fabrici din municipiu.
Ultimul punct al programului oficial este dedicat activului PSD Arad cu care președintele partidului se va întâlni într-un cadru mai puțin formal.
Pare, așadar, o întâlnire mai degrabă de încurajare a organizației arădene, decât una strict electorală pentru Marcel Ciolacu, de vreme ce nu este prevăzută nicio „baie de mulțime”, notează publicația menționată.
Citește Mircea Geoană la Softronic. Bagă cărbuni în campania sa electorală
Mândru de ceva la care nu și-a adus contribuția
În luna august, Ciolacu a făcut o vizită de lucru și la Craiova. Şeful Executivului a şi încercat prima locomotivă modernizată de uzina din judeţul Dolj în cadrul unui contract în valoare de circa 100 de milioane de euro, fonduri din PNRR, ce vizează modernizarea a 19 locomotive pentru CFR Călători. Imaginile video oficiale l-au arătat pe Marcel Ciolacu urcând la bordul locomotivei, aceasta pornind, fără a fi difuzate însă imagini din interior.
„Tot capitalul în această uzină e de provenienţă românească, ceea ce este fantastic şi arată că dacă te implici, dacă munceşti, reuşeşti după 25 de ani să devii singurul producător de locomotive electrice şi nu numai, de trenuri, din sud-estul Europei (există producători și reparatori mari în mai toate țările din regiune, precum Serbia, Polonia, Cehia etc) au producători. Şi, mai mult, mă bucur mult că o uzină cu capital românesc este şi beneficiara fondurilor din PNRR. (…) Este unul dintre exportatorii cei mai importanţi ai României şi eu cred că vom continua acest parteneriat. Mi-am luat, cum e normal, de lucru şi acasă. Am de vorbit şi la ANRE, pentru că patentul şi secretul acestor locomotive este faptul că economisesc aproape 28-29% din energie. E un patent românesc, dezvoltat în această uzină. Cu alte cuvinte, produc energie în mişcare şi până acum eram obişnuiţi cu energia produsă static. Încă nu avem legislaţia necesară pentru a recupera această energie produsă în mişcare şi cred că trebuie să ţinem şi noi pasul cu dezvoltarea tehnologiei… Este o mândrie pentru că, vedeţi, capitalul românesc a ajuns la o asemenea performanţă”, a declarat Ciolacu la acel moment într-o conferinţă de presă.
Statul român, niciun merit. Doar acționarii au
Trebuie remarcat faptul că actualul Guvern condus de Ciolacu nu a facilitat în niciun fel participarea producătorilor români de material rulant, în speță Softronic și Astra Vagoane la licitațiile de miliarde de lei organizate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, fie că vorbim de cele de achiziție rame, fie de cele de locomotive noi. Puterea financiară scăzută a acestor companii, cel puțin în comparație cu firmele franceze, poloneze, germane, a închis ușile achizițiilor publice în fața producătorilor români. Tot în acest domeniu, actualul Guvern nu a adoptat niciun plan de ajutor de stat destinat acestei industrii, iar măsurile de echilibrare a transporturilor feroviare față de cele rutiere se lasă așteptate în pofida faptului că reprezintă o obligației a României față de Uniunea Europeană.