sâmbătă, noiembrie 30, 2024
spot_img

Din ce an se va ajunge cu metroul la Aeroport Otopeni

Românii ar putea ajunge în curând cu metroul la Aeroport Otopeni, după ce marți conducerea Metrorex și a companiei turce Gulermak au semnat contractul de execuție pentru al doilea lot din linia 1Mai – Aeroport (anume Tokyo/Băneasa- Aeroport).

Contractul a fost semnat în prezența unor reprezentanți ai Ambasadei Japoniei la București, a ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, a președintelui CA Metrorex, Mihai Barbu, și a reprezentanților companiei SOMET (Andrei Stanciu, CEO, în stânga ministrului Transporturilor), parteneri cu antreprenorul turc (Umutcan Yilmaz, director țară Gulermak, al doilea în stânga ministruluii Transporturilor).

Contractul semnat are ca obiect: „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni”.
Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA, în baza acordului de împrumut ROM-P5, ratificat prin Legea nr. 228/2010, cu modificările și completările ulterioare.

Orizontul de timp pentru încheierea lucrărilor este anul 2027, iar în acest an vor demara alte licitații privind lotul 2, precum lucrările de arhitectură, semnalizare, alimentare ale stațiilor.

Tot până la finele anului va fi lansată o licitație pentru cumpărarea a 12 trenuri destinate acestei magistrale.

Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere. Contractul a fost atribuit prin procedură de licitație restrânsă, în SEAP, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preț”.

Secțiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, a Magistralei 6 de metrou, are un traseu de 7,6 km și 6 stații cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și face parte din Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă”.

Tatsuo Kitagawa: Metroul spre aeroport Otopeni, simbol al prieteniei

„Este un simbol al prieteniei dintre Japonia și România (sunt foarte bucuros să văd proiectul, suntem convinși că România e un partener de bază al Japoniei în regiune”, a spus Tatsuo Kitagawa, consilier în cadrul Ambasadei Japoniei.

Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou, ce va fi deservit de un număr de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național.
Obiectivele specifice ce vor fi atinse prin punerea în funcţiune a Magistralei 6 de metrou:
• Facilitarea legăturii dintre Municipiul Bucureşti și Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, dar şi extinderea reţelei existente de metrou prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime totală construită de 14,2 km şi un număr de 12 staţii.
• Îmbunătăţirea confortului călătorilor şi a eficacităţii traficului prin asigurarea unui sistem de transport ce eficientizează durata de deplasare pe coridorul deservit.
• Prin atingerea acestor obiective specifice, proiectul contribuie implicit la realizarea următoarelor obiective generale:
• Creşterea eficienţei transportului din punct de vedere al vitezei comerciale, prin economia de timp pe care o va asigura noul transport subteran.

• Reducerea poluării (gaze de eşapament, zgomot, vibraţii) prin degrevarea transportului de suprafaţă atât public, cât şi privat, cu implicaţii importante asupra îmbunătăţirii calităţii vieţii din punct de vedere al condiţiilor de mediu.
• Creşterea atractivităţii transportului cu metroul, comparativ cu transportul rutier, în consecinţă, reducerea numărului de accidente, reducerea degradării drumurilor, realizarea de economii de carburanţi şi întreţinere, reducerea timpului de deplasare etc.

Primul tren Alstom pe M5, în august 2023

Cât privește livrarea trenurilor Alstom pentru Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei – Pantelimon, Mariana Miclăuș, director general Metrorex a menționat că primul tren livrat de producătorul francez Alstom va veni în august 2023 cu o întârziere de 14 luni față de termenul contractual de iunie 2022. În ritmul angajat de două trenuri pe lună, livrarea celor 12 trenuri se va încheia în ianuarie 2024, a spus ea.

Dronele băgate în lupta politică

În rest, ministrul Grindeanu nu a scăpat ocazia de a ataca USR, partid considerat responsabil, poate nu fără motiv, de blocarea proiectului acum câțiva ani. Grindeanu a insinuat că în spatele acuzelor și criticilor formulate de organizații neguvernamentale (precum Asociația ProInfrastructura, al cărei nume totuși nu a fost rostit) ar sta susținerea politică acordată de acestea, USR și un mecanism de sponzorizare a activităților acestora, de genul filmărilor cu drone, de către constructori împinși de la spate de partidul de opoziție menționat.

IN THE SPOTLIGHT

ANALIZĂ Ce au promis PSD, PNL și USR pentru calea ferată în 2020 și ce s-a făcut

Programul de guvernare PSD, aidoma celor ale PNL și USR, promiteau înaintea alegerilor generale din 2020 lapte și miere pentru transportul feroviar. Între timp,...

Ultimele Articole