marți, iulie 9, 2024
spot_img

Din categoria „cine nu muncește nu greșește”. Ordin eronat dat de ministrul Grindeanu

Ordin eronat dat de ministrul Grindeanu. Nici nu a intrat în vigoare faimosul și lăudatul Ordin 1039 din 2024 că acesta și trebuie modificat după ce Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și-a dat seama că e greșit. Nu într-un singur loc, ci în mai multe. Problema e că Ordinul 1039 va intra în vigoare la data de 13 iulie și că în puținele zile care ne mai despart nu mai este timpul necesar modificării prin alt Ordin.

OMTI 1039/2024, „pas înainte în optimizarea serviciilor feroviare de călători din România”  după cum pompos și sforăitor l-a numit la începutul acestei luni Autoritatea de Reformă Feroviară, este de fapt încă o dovadă a muncii de proastă calitate prestată de funcționarii publici rezonabil retribuiți ai Ministerului Transporturilor.

Ordinul nici nu a intrat în vigoare și trebuie modificat conținând erori după cum recunosc ARF și Ministerul Transporturilor.

Dă Ordin care să corecteze alt Ordin greșit

În nota de fundamentare la un nou Ordin care să corecteze OMTI 1039, Ministerul Transporturilor vorbește de „necesitatea rectificării/corectării unor erori materiale identificate ca urmare a analizării textului Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.039/2024 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public”. Ordinul 1039 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 14 mai 2024, iar erorile au fost sesizate în cadrul grupului de lucru constituit la nivelul Autorității pentru Reformă Feroviară în vederea implementării OMTI nr. 1.039/2024, la care au participat reprezentanții operatorilor de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public și cei ai S.C. Informatică Feroviară S.A.

Ordin eronat dat de ministrul Grindeanu

A munci semnifică deseori și a greși, însă în cazul de față există o problemă. Ordinul 1039 fie va fi anulat până la intrarea sa în vigoare la 13 iulie (ceea ce nu se poate, căci ar exista un vid legislativ), fie va intra în vigoare în varianta eronată, căci noul ordin, de corecție, nu poate intra în aplicare mai devreme de 21 iulie, când expiră dezbaterile publice în transparență.

Care sunt erorile Ordinului 1039?

Atât de lăudat de ARF, Ordinul conține nu una, ci mai multe greșeli. Astfel, în forma inițială tariful tichet rezervare loc este exclus de la aplicarea reducerilor prevăzute în acte normative privind drepturile de călătorie a unor categorii economice. Apare si o eroare gramaticală căci acordul la categorii economice se face cu drepturile, deci sunt drepturi de călătorie ale unor categorii, nu „a”, căci nu e vorba de călătoria unor categorii economice. În fine, noul proiect corecteaza eroarea.

O altă eroare apare la călătoria cu trenuri metropolitane. În forma inițială se menționează că „titlurile de călătorie eliberate în baza tarifelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) se tarifează o singură dată, indiferent de numărul de trenuri utilizate” pentru ca în forma corectată să apară precizarea „titlurile de călătorie eliberate în baza tarifelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) se tarifează o singură dată și se utilizează la un singur tren”.

Tot o corecție e făcută și privind indicatorul număr de opriri pe baza căruia operatorii își împart banii în cazul unor călătorii în comun. Forma inițială vorbea de un punct l) al prevederii legale care de fapt nu există. Noul ordin anulează menționarea  acestui punct inexistent.

Lista erorilor continuă, iar o altă eroare este eliberarea abonamentelor București Nord  -Aeroport și Oravița – Anina pe 14 zile, față de 15 zile cum era inițial.

Noul proiect ce poate fi consultat aici se găseste în transparență până pe data de 22 iulie.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole