Modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare din Carintia (Austria), precum și inaugurarea Koralmbahn au fost principalele subiecte discutate de ministrul Transporturilor din land, Sebastian Schuschnig, și directorul general al ÖBB, Andreas Matthä, la 13 martie 2025, cu ocazia unei reuniuni de lucru.
Sunt prevăzute o oprire pe distanțe lungi în Kühnsdorf-Klopeiner See, dezvoltarea în continuare a centrului logistic Villach-Fürnitz și punerea în aplicare a măsurilor de protecție a populației împotriva zgomotului feroviar.
Datorită punerii în funcțiune a Koralmbahn în decembrie 2025, statul Carintia intenționează să introducă stația InterCity Kühnsdorf-Klopeiner See, un proiect care va fi evaluat de ÖBB, deoarece va fi un punct important pentru o conexiune ÖBB pe distanțe lungi pentru Kühnsdorf, precum și esențial pentru regiune ca destinație turistică. „Vorbim despre o componentă importantă pentru conexiunile echilibrate de transport regional. Disponibilitatea ÖBB de a examina integrarea Kühnsdorf-Klopeiner See în orar este un pas concret în direcția corectă”, a declarat ministrul Transporturilor.
Centrul logistic Villach-Fürnitz a fost identificat de programul guvernului federal drept un proiect prioritar și de importanță strategică pentru Carintia. Căile ferate federale austriece s-au angajat să pună în aplicare investițiile deja planificate în planul-cadru și, împreună cu statul Carintia, să furnizeze resurse suplimentare pentru dezvoltarea ulterioară a locației.
„Sunt convins că locația Villach-Fürnitz are un mare potențial datorită amplasării sale pe rute de transport majore și că, prin eforturile combinate ale statului Carintia și ale ÖBB, vom reuși să generăm un stimulent economic puternic în această zonă”, a declarat Andreas Matthä.
„Villach-Fürnitz are potențialul de a deveni un centru logistic de importanță europeană. Investițiile pentru infrastructura feroviară din Carintia vor consolida atractivitatea nodului de transport de marfă și, astfel, Carintia ca locație de afaceri. Acest proiect este un factor important pentru dezvoltarea economică a statului nostru și, prin urmare, trebuie continuat cu toată forța”, a adăugat ministrul Schuschnig.
O preocupare esențială pentru statul Carintia și ÖBB este protejarea populației de zgomotul feroviar de marfă de-a lungul lacului Wörthersee și în orașele Klagenfurt și Villach. În timpul reuniunii de lucru, a fost subliniat obiectivul comun clar de reducere a zgomotului feroviar de-a lungul liniilor foarte frecventate, în strânsă cooperare cu comunitățile afectate și prin obținerea unei ameliorări durabile. Au fost discutate, de asemenea, noile oportunități oferite de calea ferată Koralm și extinderea și dezvoltarea generală a infrastructurii și a transportului feroviar din Carintia.
650 de milioane de euro este valoarea celui de-al doilea pachet de investiții ÖBB în Carintia. În acest an, 345 de milioane de euro vor fi investiți în infrastructura feroviară a regiunii pentru a oferi servicii și acces mai bune, reducând în același timp timpul de călătorie atât pentru pasageri, cât și pentru transportul de marfă.
Planul-cadru 2024 – 2029 al ÖBB prevede investiții de 1,2 miliarde de euro pentru proiecte feroviare în statul Carintia. Proiectele care vor beneficia de aceste investiții includ finalizarea liniei dintre Graz și Klagenfurt (Koralmbahn), extinderea conexiunilor feroviare regionale în regiune, modernizarea și electrificarea buclei Bleiburg, care asigură o legătură rapidă cu Koralmbahn și zonele Klagenfurt și Graz.
Planul include, de asemenea, reconstrucția stațiilor Arnoldstein, Villach Central Station, Rothenthurn, a centrului logistic Villach South și a terminalului Combi Cargo Fürnitz, precum și îmbunătățirea liniei de cale ferată Ossiachersee de la St. Veit a.d. Glan la Villach. Alte proiecte includ lucrări de electrificare a căii ferate Lavant Valley de la stația Wolfsberg până la noua stație St. Paul im Lavanttal, care este o linie de alimentare importantă pentru calea ferată Koralm.
În decembrie 2024, ÖBB va sărbători finalizarea construcției celor 130 km de cale ferată ai Koralmbahn, care va îmbunătăți semnificativ transportul feroviar în sudul Austriei, reducând timpul de călătorie la doar 45 de minute între Graz și Klagenfurt.
ÖBB a anunțat finalizarea lucrărilor de construcție a căii ferate pentru cei 130 km ai traseului Koralmbahn, fiind pregătită pentru faza de punere în funcțiune, care necesită pregătire și know-how cu test drive și formare.
Modernizarea Gării Centrale Villach, unul dintre cele mai mari și mai importante noduri feroviare din Austria, este în curs de desfășurare în vederea pregătirii pentru punerea în funcțiune a Koralmbahn. Proiectul include modernizarea clădirii, precum și a infrastructurii acesteia, renovarea și repararea parțială a peroanelor stației și extinderea facilităților Bike & Ride; se preconizează că proiectul va fi finalizat la sfârșitul anului 2025.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com